۰ نفر

گزارش این هفته بازار خودرو؛

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 635202
ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

بازار خودرو از ابتدای سال به واسطه افزایش نرخ ارز و همچنین عدم اطمینان از آینده واردات و ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته روند صعودی را در پیش گرفته است. عدم تحقق وعده های وزارت صمت در خصوص حذف قرعه کشی و اختلاف در خصوص واردات خودرو شاید مهم ترین عواملی بودند که طی این مدت منجر به افزایش قیمت ها شدند. در این میان توقف برنامه های فروش خودروسازان نیز به عامل دیگری برای افزایش قیمت ها مبدل شد. حالا که به نظر می رسد واردات خودرو در سال آینده آزاد شده باشد و همچنین گفته می شود که برنامه های فروش خودروسازان در قالب جدید از سر گرفته می شود، باید منتظر ماند که آیا این هفته شاهد کاهش قیمت خودروها خواهیم بود؟

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ این هفته هم با افزایش های قابل توجه همراه بود و پس از ورود به کانال ۳۰۰ میلیونی، این هفته هم ۷ میلیون تومان دیگر در این کانال پیشروی کرد و تا پایان چهارشنبه این هفته تا ۳۱۶ میلیون قیمت خورد. این خودرو از ابتدای سال ۳۸ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به جمع خودروهای ۳۰۰ میلیونی باز شده است.

 

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما هم از افزایش بی نصیب نبود و با ثبت ۳۰ میلیون تومان افزایش از ابتدای سال، این هفته هم ۳ میلیون تومان گران شد و به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده است. این خودرو هم مانند ۲۰۶ تیپ دو امسال پایش به کانال قیمتی جدیدی باز شد و اوایل اردیبهشت ماه ۴۰۰ میلیونی شد.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

پژو پارس ال ایکس، در هفته اخیر نسبت به اوایل سال شیب صعود ملایم‌تری پیدا کرده است به گونه ای که پس از ۲۷ میلیون افزایش تا آخر فروردین ماه از اول اردیبهشت تا کنون تنها ۵ میلیون تومان گران شده است. این خودرو حتی در بازار کاهش را هم تجربه کرد اما این کاهش پایدار نبوده و قیمت این خودرو مجددا به سیر صعود بازگشت.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

پژو ۴۰۵، یکی از کندترین روند های افزایش را در بین خودروهای پرتقاضا داشته است. این خودرو از ابتدای سال تنها ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمتی داشته است و ۳ میلیون تومان از این افزایش را هم در هفته اخیر ثبت کرده است و اکنون به قیمت ۲۸۵ میلیون تومانی رسیده است.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

سمند هم در این هفته جهش ۸ میلیون تومان به ثبت رسانده است. این خودرو که در ابتدای سال ۲۷۳ میلیون تومان معامله می شد حالا با ۲۴ میلیون تومان افزایش به قیمت ۲۹۷ میلیون تومانی رسیده است و با همین فرمان به زودی این خودرو هم به جمع خودروهای ۳۰۰ میلیون تومانی می پیوندد.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

سورن پلاس اما از جنجالی ترین خودروهای بازار است. این خودرو که با جهشی ۵۳ میلیون تومانی از ۳۱۲ به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است به طور میانگین در روزهای فعال بازار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ثبت رسانده است. این خودرو این هفته را با ۱۰ میلیون تومان افزایش به پایان رساند که بیشترین افزایش میان خودروهای مورد بررسی است.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

  اما پراید ۱۱۱ که هنوز حتی پس از توقف تولید قیمتش خیال توقف ندارد امسال پس از چند پله افزایش های یک تا دو میلیونی، وارد کانال ۲۰۰ میلیون تومانی شد و با ۶ میلیون افزایش دیگر نهایتا تا پایان چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به قیمت ۲۰۶ میلیون تومانی رسیده است. پراید ۱۱۱ این هفته هم افزایش داشت و با ۳ میلیون افزایش دیگر نشان که خیال توقف ندارد.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟

پراید ۱۳۱ اما این هفته برخلاف سایر خودروها افزایشی به ثبت نرساند و با همان قیمت ۱۸۳ میلیون تومانی هفته را با پایان رساند.

ترمز قیمت خودرو کشیده می شود؟