۰ نفر

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 628912
بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

سانیار موتور پارسیان یکی از جدیدترین خودروسازان بخش خصوصی است که اولین محصول خود به نام تیگارد x۳۵ (بایک ایکس ۳۵) را در قالب یک کراس اوور نسبتا کوچک به بازار خواهد فرستاد. در ادامه به طور کامل این ماشین جدید را معرفی کرده و مشخصات فنی تیگارد X۳۵ سانیار موتور را به همراه دیگر ویژگی‌های آن به اطلاع خواهیم رساند.

اقتصادآنلاین-روزبه راد؛ ‌بایک X35 یکی دیگر از کراس اوورهای جمع و جور و کوچک چینی است که ظاهرا مجوز حضور در بازار ایران را دریافت کرده و احتمالا در آینده نزدیک رهسپار جاده­های کشور خواهد شد. این شاسی بلند شهری سابکامپکت از سری تولیدات شرکت خودروسازی بیجینگ(بایک) بوده و در کشور چین با نام­های سنوا ایکس ۳۵ یا بیجینگ ایکس ۳ از سال ۲۰۱۶ تاکنون در قالب دو نسل عرضه شده است.

نسل اول این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۸ تولید شد اما از آن به بعد نسل دوم ایکس ۳۵ با شمایلی جذاب­تر و طراحی داخلی مدرن‌تر، به دست مشتریان چینی و برخی کشورهای نه­چندان ثروتمند رسید.

حالا نیز شرکت سانیار موتور قصد دارد تا تولید نسل دوم بایک X35 را با نشان تیگارد در برنامه خود قرار دهد. این خودرو در حال حاضر به طور رسمی معرفی ویژه عرضه به بازار ایران معرفی شده و احتمالا طی ماه‌های آینده از سوی سانیار موتور به فروش خواهد رسید.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

مشخصات فنی تیگارد x35 سانیار موتور (بایک X35)

بایک ایکس ۳۵ در بازار چین با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر به همراه گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. البته نسخه ویژه بازار ایران یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ برای خود در نظر گرفته که قدرت آن حدود ۱۴7 اسب بخار به علاوه ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس cvt ساخت پانچ بلژیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

مصرف سوخت تیگارد x35 به طور ترکیبی معادل 7.4 لیتر اعلام شده و باتوجه توان مناسب موتور و البته حضور گیربکس cvt، می‌توان انتظار شتاب 0-100 حدود 11 ثانیه را از این کراس اوور چینی داشت.

سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در جلو و اچ تایپ میله پیچشی در عقب به همراه شعاع گردش ۵ متر و ۴۵ سانتی­متر، دیگر ویژگی‌های فنی کراس اوور جدید سانیار موتور به حساب می­آیند. احتمال می‌رود کیفیت سواری این خودرو به ویژه در صندلی‌های عقب کمی خشک باشد و سرنشینان این بخش کوبش­های سطح جاده را به­ویژه روی مسیرهای ناهموار، بیشتر احساس کنند.

مطالعه جدول زیر مشخصات فنی تیگارد X35 را به طور کامل به اطلاع شما خواهد رساند.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

طراحی تیگارد سانیار موتور

این کراس اوور چینی ظاهر نسبتا مدرن و البته قابل انتظاری دارد. طراحی جذاب چراغ‌های دیلایت در جوانب سپر به همراه جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ و سبک متعادل طرح چراغ­های جلو، موجب به وجود آمدن چهره‌ای مدرن و البته دلنشین برای این کراس اوور اقتصادی شده است. نمای بغل تقریبا ساده و متعارف به نظر می­رسد. با توجه به استفاده از خطوط حجمی مناسب، هم می­توان آن را تاحدودی خوش­تراش دانست و هم از سادگی آن احساس رضایت کرد.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

در مجموع باید گفت که فرمی متعارف و امروزی برای این شاسی بلند کوچک شهری پدید آورده شده که گرچه از دور می­توان به اقتصادی بودن این خودرو پی برد، اما این موضوع به هیچ عنوان دلیل بر نازیبا بودن بایک ایکس ۳۵ نیست و برعکس شاهد یک نوع طراحی ظاهری قابل­قبول و تقریبا زیبا برای این خودروی نه­چندان گران قیمت چینی هستیم.

 درون کابین جلوه­های مدرن­تری مشاهده می‌شود؛ به ویژه کلیدهای چهارگانه در قسمت میانی داشبورد یکی از جنبه­های متمایز طراحی درونی تیگارد X35 به­حساب می­آیند. غربیلک فرمان تا حدودی خاص به نظر می‌رسد و مابقی موارد نیز احتمالا مورد پسند مشتریان ایرانی قرار خواهند گرفت. البته نمی‌توان روی کیفیت متریال داخلی چندان امیدوار بود و می­شود گفت که باید توقع حضور پلاستیک­های خشک با سطح کیفی متوسط را درون کابین این خودرو داشته باشید.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

 فاصله محوری ۲۵7۰ میلیمتری نیز گویای یک کابین نسبتا جمع­و­جور است که به احتمال قوی سرنشینان در ردیف دوم آن با محدودیت‌هایی از لحاظ فضای پا و حتی سر مواجه خواهند بود. ناگفته نماند صندوق عقب 300 لیتر گنجایش دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم تا 800 لیتر نیز افزایش می‌یابد.

امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35

سانیار موتور تجهیزات زیر را در کراس اوور جدید خود ارایه داده است:

ایربگ راننده و سرنشین جلو، ABS\EBD، سیستم کنترل پایداری و کنترل لغزش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم تقدم ترمز BOS، ستون تاشونده فرمان هنگام تصادف و ضربات شدید از روبرو، سیستم ضد سرقت موتور، بازشدن خودکار قفل دربها هنگام سوانح و تصادف، دوربین و سنسور عقب، ریموت کنترل با عملکرد جستجوی محل پارک خودرو، استارت دکمه ای، سیستم قفل درها حساس به سرعت، سانروف پانورامیک، برف پاک کن هوشمند شیشه پشت، رینگ الومینیومی 2 رنگ 17 اینچ، کامپیوتر سفری با قابلیت یاداوری خستگی، صندلی های چرم و پارچه با تنظیم دستی 6 جهت برای راننده و 4 جهت برای شاگرد، صندلی های تاشوی ردیف پشت، صفحه نمایش 8 اینچ با قابلیت MIRROR تلفن همراه و بلوتوث، سه عدد پورت USB با قابلیت شارژ، شش عدد اسپیکر سیستم صوتی، غربیلک فرمان چرمی D-CUT سه پره با دوخت و مجهز به کلید های کنترل مولتی مدیا، کروز کنترل، چراغ های اصلی و روشنایی روز از نوع LED و قابلیت تنظیم ارتفاع پرتاب نور از داخل، تهویه مطبوع الکتریکی مجهز به میکروفیلتر، دریچه تهویه مطبوع سرنشینان عقب از زیر صندلیهای جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، کنسول و زیر آرنجی برای سرنشینان ردیف جلو.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

 قیمت تیگارد X35 و حریفان

بایک X35 در بازارهای بین­المللی چیزی حدود ۱۴ هزار دلار قیمت­گذاری شده است. بنابراین احتمالا قیمت تیگارد X35 در رده قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان با حریفانی مثل لیفان X70 ، ام وی ام X22 پرو، جک S3 و... پنجه در پنجه بیندازد.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور

در مجموع به نظر می‌رسد اگر قیمت متعادل و البته خدمات پس از فروش قابل­قبول با تیراژ مناسب برای تیگارد ایکس 35 در کشور فراهم آورده شود، این خودرو قابلیت آن را دارد که به یک کراس اوور نسبتا پرفروش در ایران تبدیل شود و حریفی سرسخت برای رقبای یاد شده باشد. باید منتظر ماند و دید که این محصول با چه قیمتی به دست مشتریان داخلی می‌رسد تا آنگاه دقیق­تر بتوان در مورد آینده آن اظهار نظر کرد.

بررسی مشخصات تیگارد X۳۵ اولین محصول سانیار موتور