۰ نفر

گزارش میدانی بازار خودرو؛

جهش عجیب قیمت ها در بازار خودرو / افزایش ۲۵ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ تنها در یک هفته

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 627735
جهش عجیب قیمت ها در بازار خودرو /  افزایش ۲۵ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ تنها در یک هفته

روند افزایشی بازار خودرو که از ابتدای سال آغاز شده‌ نه تنها خیال کوتاه آمدن ندارند، بلکه بررسی های میدانی از بازار خودرو نشان می دهد که شیب افزایش قیمت ها شدیدتر شده است. نگاهی به تغییرات قیمت خودروهای پر تقاضای بازار نشان از افزایش چند ده میلیونی این مدل ها از ابتدای سال دارد؛ به عنوان مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای طی این هفته ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت را ثبت کرده‌است

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ انتظارات برآورده نشده خریداران چون دستیابی به توافق و آزادسازی واردات را می توان عامل اصلی شرایط این روزهای بازار خودرو دانست. جایی که عدم تحقق وعده های سیاسی و اقتصادی و خبر استیضاح و استعفای وزیر صمت موجب شده بازار خودرو و قیمت ها افسار گسیخته تر از روزهای قبل پیش برود و رکورد های عجیب و جدیدی ثبت کند و امید بازگشت ثبات به بازار را کور کند.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، در مدل ۱۴۰۱ که دیروز بدون تغییر بود، امروز مجددا با از سرگرفتن روند افزایشی، ۵ میلیون تومان گران شد ۳۹۵ میلیون تومان معامله شد. این قیمت خودرو در مدل ۱۴۰۰هم ۵ میلیون تومان گران شد و به ۳۸۰ میلیون تومان رسید.

 در نسخه اتوماتیک و سقف شیشه با سال تولید  ۱۴۰۰ که در این هفته تا دیروز ۲۰ میلیون تومان گران شده بود، امروز هم ۵ میلیون تومان گران شد و با افزایشی ۲۵ میلیون تومانی طی این هفته، امروز ۵۶۰ میلیون تومان معامله شد.

۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ که طی دو روز گذشته ۵ میلیون تومان گران شده بود. امروز هم ۵ میلیون تومان گران شد و با عبور از ۲۹۰ میلیونی به قیمت ۲۹۲ میلیون تومان معامله شد. در مدل  ۱۴۰۰، این خودرو همانند مدل ۱۴۰۱، ۵ میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۲۸۲ میلیون تومانی رسید.

 نسخه تیپ ۵ این خودرو در نسخه کم آپشن و فول آپشن هر کدام با ۲ میلیون افزایش، به ترتیب با قیمت ۳۳۷ و ۳۳۲ میلیون تومان معامله شدند. 

رانا پلاس در مدل ۱۴۰۱ با جهشی ۹ میلیون تومانی به ۲۹۵ میلیون تومان رسید. نسخه ۱۴۰۰ این خودرو هم که روند افزایشی را متوقف نمی کند، دوباره با افزایش ۶ میلیونی ۲۸۰ میلون تومان معامله شد

سمند LX ساده  در مدل ۱۴۰۱، با دو میلیون افزایش در بازار ۲۸۰ میلیون تومان معامله می شود و در نسخه ۱۴۰۰ هم با ۱ میلیون تومان افزایش ۲۷۰ میلیون تومان معامله می شود.

سورن پلاس هم که از اول هفته تا دیروز ۸ میلیون تومان گران شده بود امروز هم با جهشی ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۳۰ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت پژو پارس LX در مدل ۱۴۰۱، با ادامه روند تصاعدی ۵ میلیون تومان دیگر گران شد و ۳۶۵ میلیون تومان معامله شد. نسخه ۱۴۰۰ اما ۷ میلیون گران شد و به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان معامله شد. در نسخه ساده هم این خودرو ۵ میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۳۰۵د میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی هم در نسخه ۱۴۰۱ برخلاف دیروز، امروز ۳ میلیون تومان گران شد ۳۷۵ میلیون تومان معامله شد،در مدل ۱۴۰۰ هم این خودرو همانند مدل ۱۴۰۱ با سه میلیون تومان افزایش ۳۶۳ میلیون تومان معامله می شود.

تارا در مدل ۱۴۰۱ همچنان با افزایش های قابل وجه پیش می رود و امروز هم با ۱۰ میلیون افزایش به قله ۵۷۰ میلیون تومانی رسید. در مدل ۱۴۰۰ هم این خودرو با ۵ میلیون افزایش به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان معامله شد. در نسخه دستی و در مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم هرکدام با ۷ و ۸ میلیون افزایش به ترتیب ۴۱۵ و ۴۳۰ میلیون تومان معامله شدند.

شاهین هم که این جهش ۱۰ میلیونی داشت امروز را بدون تغییر سپری کرده و همان ۳۵۰ میلیون تومان معامله می شود.

پراید هم در مدل ۱۱۱ مجددا ۲ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۱۹۵ میلیون تومان رسید و در مرز ۲۰۰ میلیون تومانی قرار گرفت. نسخه ۱۳۱ پراید همانند دیروز ۱ میلیون تومان دیگر گران شد و به قیمت ۱۷۶ میلیون تومان معامله شد. 

تیبا هم در هر دو نسخه صندوقدار و هاچبک با افزایش قیمت همراه بود و به ترتیب ۱۸۷ و ۱۹۲ میلیون تومان معامله شد.