۰ نفر

رییس پلیس راهور غرب استان تهران خبر داد؛

ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 626051
ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی

رییس پلیس راهور غرب استان تهران گفت: در راستای ارائه خدمات و ارتقای رضایت‌مندی مردم؛ طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به صورت غیرحضوری و اینترنتی در غرب این استان اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حامد محمودی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات و ارتقای رضایت مندی و تکریم شهروندان و به منظور تحقق اهداف هوشمند سازی، حذف تشریفات و کاهش هزینه‌های ترخیص وسایل نقلیه توقیفی، این پلیس فرآیند ترخیص را به صورت کاملا غیرحضوری (اینترنتی) در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص نحوه ترخیص وسایل نقلیه به صورت اینترنتی افزود: شهروندانی که وسیله آنان در توقیف است ثبت درخواست آنها توسط مالکین برابر فرآیندهای زیر انجام می شود که ابتدا احراز هویت به صورت اینترنتی و با مراجعه به اپلیکیشن «پلیس من» خواهد بود. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در گام دوم احراز مالکیت که با ثبت کدملی و شماره تماس مالک و تطبیق آن با سامانه شماره گذاری و گام سوم انتخاب پلاک در سامانه توسط مالک، که سامانه به صورت خودکار در خصوص تایید ترخیص توسط یگان توقیف کننده اقدام می کند.

وی ادامه داد: در گام چهارم ثبت درخواست ترخیص توسط مالک برای پلاک مورد نظر در برنامه اپلیکیشن «پلیس من» و پرداخت خلافی و در گام پنجم بررسی علت توقیف که سامانه براساس اطلاعات ثبت اولیه توقیف اقدام و درخواست به صورت سیستمی به کارتابل سامانه جامع پارکینگ ستاد ترخیص ارسال می شود.

محمودی اضافه کرد: در مرحله ششم مراحل ترخیص توسط ستاد که کاربر ستاد درخواست اینترنتی را بررسی و در صورت صحت اطلاعات مندرج و نبود منع نسبت به ترخیص اقدام و مراتب برای ادامه مراحل به مالک پیامک می شود.

به گفته این مسئول در مرحله هفتم پرداخت هزینه های انتقال و توقفگاه که به صورت سیستمی و با هدایت مالک به درگاه بانکی پرداخت می شود و در گام هشتم نیز تکمیل مراحل ترخیص و ارسال پیامک و تحویل به مالک برای مراجعه به توقفگاه و تحویل خودرو انجام می شود.

رییس پلیس راهور غرب استان تهران یادآور شد: شهروندان غرب استان تهران می توانند با انجام این مراحل خودرو و موتور سکیلت خودرا از پارکینگ های نیروی انتظامی ترخیص کنند.