۰ نفر

رکود ادامه‌دار بازار خودرو؛

افزایش دو میلیون تومانی قیمت پژو پارس در سال جدید

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 624927
افزایش دو میلیون تومانی قیمت پژو پارس در سال جدید

رکود بازار خودرو همچنان ادامه دارد و آنگونه که فعالان این بازار می‌گویند، تعداد معاملات به شدت پایین است. اما با وجود رکود سنگین و همچنین وعده‌های وزیر صمت، قیمت‌های خیال پایین آمدن ندارد. نگاهی به معاملات بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که قیمت اکثر خودروهای محبوب، بدون تغییر بوده‌است. در این میان پژو پارس مدل TU۵ که یکی از رکوداران افزایش قیمت طی سه سال گذشته محسوب می‌شود، سال جدید را نیز با افزایش دو میلیون تومانی قیمت آغاز کرده‌است. بازار خودرو سال ۱۴۰۱ را برخلاف انتظارها و با توجه به اتفاقات چند روز اخیر بدون تغییر محسوسی شروع کرد و تقریبا در اکثر مدل ها بدون تغییر قیمت نسبت به روزهای پایانی سال گذشته معامله شدند.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، بازار خودرو نیز مجدد آغاز به کار کرد. سال گذشته با وجود وعده‌‌های متعدد، قیمت ها همچنان صعودی بود. به عنوان مثال قیمت پراید مدل ۱۳۱ در سال گذشته افزایش بیش از ۵۴ درصدی را ثبت کرد و از ۱۱۰ میلیون تومان در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۷۰ میلیون تومان در پایان سال گذشته رسید. در مدل ۱۱ نیز افزایش قیمت ۴۶ درصدی را تجربه کرد. تیبا ۲، دیگر خودروی محبوب سایپا افزایش قیمت ۳۵ درصدی را ثبت کرد. پژو پارس در دو مدل سال و TU۵ به ترتیب افزایش قیمت ۲۲ و ۲۶ درصدی را به جا گذاشتند و ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ نیز به ترتیب با ۲۹ و ۲۷ درصد افزایش قیمت همراه شدند.

در معاملات امروز پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، در مدل ۱۴۰۱ ، ۳۸۴ میلیون و در مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر قیمت نسبت به آخرین روز سال گذشته ۳۶۵ میلیون تومان معامله شد. در نسخه اتوماتیک و سقف شیشه با سال تولید ۱۴۰۰ این خودرو همچنان ۵۴۰ میلیون تومان معامله می شود.

۲۰۶ تیپ دو پس از بازگشایی بازار در سال جدید با قیمت ۲۶۴ میلیون تومان معامله شد و اتفاقات اخیر و جنجال های حذف واردات خودرو هنوز تاثیری بر این مدل نداشته است قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم در دو نسخه فول آپشن و کم آپشن هم بدون تغییر قیمت ماند و به ترتیب با ۳۲۵ و ۳۲۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX نیز که سال را با قیمت ۳۲۸ میلیون تومانی به پایان رسانده بود با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد ولی در نسخه ساده این خودرو با همان قیمت ۲۷۵ میلیون تومانی سال گذشته، سال را آغاز کرد.

دنا معمولی نیز که اواخر سال گذشته را با ثبات قیمتی سپری کرد، شروع سال هم تغییر قیمتی نداشت و در مدل های ۱۴۰۰ همان ۳۵۶ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

پراید ۱۱۱ نیز همچنان خیال پایین آمدن ندارد و در سال جدید هم تغییری در قیمت خود ایجاد نکرد و همان ۱۸۶ میلیون تومان معامله شد. در نسخه ۱۳۱ و مدل ۱۳۹۹ هم این خودرو با ۱۷۰ میلیون تومان بازار سال ۱۴۰۱ را آغاز کرد.

تیبا ۲ در نسخه   با قیمت ۱۸۲ میلیون تومانی بازار سال ۱۴۰۱ را آغاز کزد و در نسخه صندوقدار و مدل SX این خودرو قیمت ۱۷۶ میلیون تومانی را تجربه کرد.