۰ نفر

گزارش میدانی از بازار خودرو؛

بازار خودرو بی توجه به وعده های وزیر / افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبر: 620802
بازار خودرو بی توجه به وعده های وزیر / افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶

اوایل هفته، فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم با حضور در تلویزیون وعده های جذابی را در خصوص صنعت خودرو مطرح کرد؛ از کاهش۱۵ درصدی هزینه تمام شده خودرو تا افزایش ۱.۵ برابری تولید و حذف قرعه کشی. با این وجود نگاهی به بازار خودرو نشان می دهد که قیمت ها به صحبت های وزیر بی توجه هستند. بازار خودرو این روزها رکود شدیدی را تجربه می کند و به گفته فعالان عملاً هیچ معامله ای صورت نمی گیرد.

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ بازار عید خودرو این روزها سردتر از همیشه است و فعالان این بازار می گویند که خرید و فروش عملاً به صفر رسیده است. با این وجود، کاهش تقاضا هم نتوانسته قیمت خودروها را کاهشی کند. در این میان، صحبت های وزیر صمت در خصوص برنامه های سال آینده صنعت خودروسازی هم تغییری در شرایط ایجاد نکرد. فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم، ابتدای هفته وعده کاهش ۱۵ درصدی قیمت تمام شده خودرو را داد. او همچنین تاکید کرد که با افزایش ۵۰ درصدی تولید و همچنین آزادسازی واردات، از سال آینده به مرور شاهد حذف قرعه کشی خواهیم بود. 

نگاهی به بازار امروز خودرو نشان می دهد که تمام این عوامل و وعده ها هم نتواسته قیمت خودرو را نزولی کند. 

پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، که دیروز تغییری در قیمت نداشت و همان ۳۶۱ میلیون تومان معامله می شد با افزایش یک میلیون تومانی مواجه شد و به ۳۶۲ میلیون رسید. در مدل با سقف فلزی نیز قیمت ها ثابت ماند و این خودرو ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد.

۲۰۶ تیپ دو همچنان خیال تغییر ندارد و با همان قیمت ۲۶۲ میلیون تومان معامله می شود. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که دیروز برخلاف همیشه ثبات قیمتی داشت و ۳۱۹ میلیون تومان معامله می شد، با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۳۲۲ میلیون تومان رسید.این خودرو در نسخه فول آپشن هم ثبات قیمت را شاهد بود و به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX نیز که دیروز ۲ میلیون تومان گران شده و به ۳۲۸ میلیون تومان رسیده بود، امروز ثبات در قیمت را شاهد بود و در مدل ساده نیز همانند دیروز بدون تغییر با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان معامله می شود.

سمندEF۷  که دیروز یک میلیون تومان گران شده بود امروز را بدون تغییر سپری کرد و همان ۲۸۲ میلیون تومان دیروز معامله شد

دنا معمولی نیز که دیروز پس از هفته ای پرنوسان بدون تغییر قیمت همان ۳۵۵ میلیون تومان معامله می شد با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۵۶ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۱۱ نیز همچنان خیال پایین آمدن ندارد با همان افزایش ۱ میلیونی شنبه به قیمت ۱۸۶ میلیون تومان معامله شد و در مدل ۱۳۱ تولید ۱۳۹۹ امروز هم بدون تغییر قیمت همانند هفته گذشته، ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد.

ساینا که شنبه کاهش قیمت دو میلیون تومانی را ثبت کرده بود یکشنبه هم یک میلیون تومان کاهش یافته بود امروز هم مانند دیروز ثبات قیمتی داشت و ۱۹۰ میلیون تومان معامله شد