۰ نفر

فولکس وانت برقی می سازد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 613968
فولکس وانت برقی می سازد

نظر هربرت دیس، مدیر گروه خودروسازی فولکس‌‌‌واگن درباره وانت‌‌‌های الکتریکی به گمانه‌‌‌زنی‌‌‌ها درباره بازگشت این شرکت به بازار وانت در آمریکا دامن زد. دیس هفته گذشته جلسه‌‌‌ای مجازی با کاربران شبکه اجتماعی ردیت برگزار کرد. برای او حدود‌ هزار سوال فرستاده شده بود که یکی از آنها درباره احتمال ساخت یک وانت الکتریکی در آمریکا بود.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، دیس در پاسخ به این سوال گفت: «ایده خوبی است.» این جواب سربسته به سرعت به تیتر اول رسانه‌‌‌های خودروسازی تبدیل شد. بازار فروش وانت در آمریکا رونق زیادی دارد و بسیار پرسود است اما فولکس‌‌‌واگن نزدیک به ۴۰ سال است که در این بازار حضور ندارد. این شرکت در حال حاضر برای ساخت وانت‌‌‌هایش با فورد همکاری می‌کند و همین باعث گمانه‌‌‌زنی‌‌‌هایی شده که دو شرکت برای ساخت وانت‌‌‌های الکتریکی هم همکاری کنند. علاوه بر چند شرکت نوپا، سه خودروساز بزرگ آمریکا به سرعت در حال آماده کردن مجموعه‌‌‌ای از وانت‌‌‌های الکتریکی هستند و این بازار پرسود به زودی صحنه رقابتی سخت خواهد بود.

دیس یکی از مدیران تاثیرگذار در حرکت صنعت خودرو به سمت ماشین‌‌‌های الکتریکی است. فولکس‌‌‌واگن تحت مدیریت او بیش از ۱۰۰‌میلیارد دلار در ساخت ماشین‌‌‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است.  بیشتر سوال‌‌‌ها از دیس درباره ماشین‌‌‌های الکتریکی بود. او در پاسخ به سوالی درباره آینده صنعت خودرو گفت: «به گمان من همه خودروها خودران خواهند بود. رانندگی بسیار امن خواهد شد و احتمالا خودروها دیگر با هم تصادف نمی‌‌‌کنند. ماشین‌‌‌ها سواری راحت‌‌‌تری دارند و محیط‌زیست را آلوده نمی‌‌‌کنند.»