۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۴ علامت مهم خودروهایی که به خرج افتاده اند

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳
کد خبر: 613803
۴ علامت مهم خودروهایی که به خرج افتاده اند

چهار ایراد اساسی که به شما می گوید خودرویتان احتمالا به خرج افتاده و بهتر است برای آن فکر جدی کنید، کدامند؟

اقتصاد آنلاین- هادی احتشام؛ در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در ایران سنگین شده است و در بسیاری موارد داشتن خودروی پرخرج صرفه اقتصادی ندارد. در این مطلب به شما چهار علامت از به خرج افتادن خودرو را گوشزد می کنیم تا اگر متوجه شدید خودرویتان ایراد اساسی پیدا کرده است، تصمیم جدی برای آن بگیرید.

تغییر ناگهانی آب رادیاتور هشداردهنده است

کم شدن آب رادیاتور یا مخلوط شدن آب و روغن می تواند یک نشانه مهم باشد که از یک ایراد اساسی خبر می دهد. اگر آب رادیاتور به سرعت خالی می شود یا روی آن لکه های چربی شناور شده احتمال دارد که موتور خودرو دچار ایراد شده باشد.

دود سنگین از یک ایراد جدی خبر می دهد

وقتی از دهانه اگزوز دود زیادی خارج می شود، حتما ایرادی در موتور وجود دارد. این دود می تواند به رنگ های سفید، خاکستری، آبی یا سیاه باشد که هر کدام از آنها نمایانگر مشکلی خاص است.

دود سفید حکایت از آن دارد که موتور آب را به درون اگزوز می فرستد و احتمالا واشر سر سیلندر مشکل دارد.

دود آبی به معنای این است که موتور خودرو روغن سوزی دارد و دود سیاه نشان دهنده ترکیب نادرست میزان سوخت و هوا است و احتمالا خودرو نیاز به تنظیم موتور نیاز داشته باشد.

دود خاکستری می تواند نشانه مشکلات مختلفی باشد؛ مثل مشکل در سر سیلندر و نشت روغن یا آب به درون محفظه احتراق و همچنین شکستگی دریچه تهویه کارتر PCV). رفع این ایراد نیز می تواند هزینه زیادی روی دوش مالک خودرو بگذارد.

نشت روغن را جدی بگیرید

نشت مایعات از خودرو احتمالا می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد.

برای پی بردن به این مشکل همیشه جایی را که اتومبیل خود را پارک می کنید، به دقت کنترل کنید تا اثری از لکه های روغن نباشد. همچنین

چنانچه روی رینگ یا لاستیک روغن غیر عادی دیدید، به احتمال بسیار سیستم ترمز نشتی پیدا کرده است.

گاهی نشت روغن روی موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده است.

نشت روغن از خودرویتان را حتما جدی بگیرید چرا که ممکن است هزینه سنگینی روی دست تان بگذارد.

به صدای خودروی خود گوش دهید

با گذشت زمان برخی از اتومبیل ها صداها، لرزش ها، ضربه ها و رفتارهای غیر عادی از خود نشان می دهند. اگر اتومبیل تان هنگام عبور از روی دست اندازها صدای غیر طبیعی تولید می کند احتمالا کمک فنرها آسیب دیده اند.

 اگر هنگام حرکت با صدای غیر عادی بلندی روبرو شدید، بهتر است در حاشیه امن توقف نموده و با یدک کش اتومبیل خود را به تعمیرگاه حمل کنید و چنانچه هنگام چرخش فرمان نیز صدایی عجیب به گوشتان رسید، سیستم فرمان باید در اولین فرصت بازبینی شود.

بدترین نوع صدایی که یک موتور تولید می کند، به صدای کوبیدن مربوط می شود. چنانچه با این نوع صدا روبرو شدید ابتدا سطح روغن را چک کنید، اگر میزان آن معمولی بود باید خود را برای هزینه ای گران تر آماده کنید و احتمالا خودرو مشکل جدی دارد.