۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

چند نکته طلایی برای دوام بیشتر باتری خودرو

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبر: 607878
چند نکته طلایی برای دوام بیشتر باتری خودرو

در شرایطی که قطعات خودرو در بازار ایران جهش قابل توجه قیمت را تجربه کرده است، با رعایت برخی نکات ساده می توانید از قطعات خودروی خود مراقبت بیشتری کنید.

اقتصادآنلاین - آوا فلاح؛ باتری خودرو یکی از قطعات نسبتا گران قیمت خودرو است که اگر به خوبی از آن محافظت نکنید، ناچار می شوید که در بازه های زمانی کوتاه تری آن را تعویض کنید. برای دوام بیشتر باتری خودرویتان کافی است که چند نکته را رعایت کنید. نکاتی که می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه باتری خودرویتان از کار بیفتدف برای آن چاره ای پیدا کنید.

به چراغ های خودرو توجه کنید

چراغ هایی که روی داشبورد خودروی شما وجود دارد تا قبل از از کار افتادن کامل سیستم، مشکلات را به شما اطلاع می دهد. اگر همه چراغ های داشبورد کم نور یا سوسو می زنند یا چراغ های جلو کم نور هستند، باتری انرژی کافی تولید نمی کند. این علائم را به هیچ عنوان نادیده نگیرید. به تعمیرگاه قابل اعتماد خود بروید و ماشین خود را چک کنید.

کابل های باتری را بررسی کنید

کاپوت خودرو را باز کنید و به کابل ها و محفظه اطراف باتری نگاهی بیندازید. کابل های باتری معمولا دارای یک لایه محافظ از رنگ سفید یا سبز هستند. این لایه ها را می توان به سادگی حذف کرد و از باتری حداکثر استفاده را برد. این کار در مواقعی انجام می شود که خودرو برای مدت طولانی کار نکرده باشد.

سرویس به موقع خودرو فراموش نشود

از سرویس کار خود بخواهید یک برنامه تعمیر و نگهداری برای خودرو شما تنظیم کند و همه اقدامات پیشگیرانه از جمله اقدامات لازم برای باتری خودرو را در برگیرد و البته سعی کنید طبق برنامه ای که دریافت کردید عمل کنید. این کار می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما شود.

عمر متوسط باتری ماشین حدود 5 تا 7 سال است. به خاطر داشته باشید عمر باتری پس از تولید شروع می شود نه از زمانی که داخل وسیله نقلیه شما قرار می گیرد. بنابراین موقع خرید باتری به تاریخ انقضای آن دقت کنید. برچسب انقضای باتری روی بدنه آن نصب شده است. اگر تاریخ انقضای باتری به لاتین نوشته شده باشد و به عنوان مثال ممکن است عدد 21/10 را نشان دهد، 21 به معنای سال 2021 و 10 به معنی ماه اکتبر است.

یادتان باشد هنگامی که باتری خودرو شما 2 ساله شد، بررسی های سالانه را شروع کنید. مکانیک شما می تواند تشخیص دهد که که آیا باتری ولتاژ خود را به درستی نگه می دارد یا وقت آن رسیده است که آن را با یک باتری جدید تعویض کنید.

تاثیر آب و هوا بر باتری خودرو

آب و هوا بر باتری وسیله نقلیه شما تاثیر می گذارد. شما برای روشن کردن خودرو در هوای سرد به نیروی بیشتری از باتری نیاز دارید. بنابراین در طول زمستان فشار بیشتری به باتری وارد می شود. یادتان باشد سیستم الکتریکی خودرو را به خوبی بازبینی کنید. چون این سیستم باعث می شود باتری به شارژ مناسب برسد.

در تابستان دمای بالا کار را برای باتری بسیار دشوارتر می کند. خوردگی در ماه های گرم تسریع می شود و آب از باتری تبخیر می شود. این موضوع عمر باتری را کوتاه می کند.

از سروس کار خودرو خود بخواهید که عملکرد باتری شما را در در هوای سرد و گرم کنترل کند. این یک راه آسان برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی باتری است.