۰ نفر

لاماری ایما، محصول جدید آرین موتور در راه بازار

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 607329
لاماری ایما، محصول جدید آرین موتور در راه بازار

لاماری ایما محصول جدید آرین پارس موتور طی مراسمی به صورت رسمی رونمایی شد.

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ‌شاد؛ ورود خودروهای دانگ فنگ به بازار کشورمان در اواسط دهه ۱۳۹۰ شمسی و در مشارکت و همکاری با ایران‌خودرو صورت پذیرفت اما بازار خودرو ایران پیش ‌ازاین هم با ساخته‌های دانگ فنگ چندان غریبه نبود. اما خروج ایالات‌متحده از برجام و تشدید تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷، دست و پای دانگ‌فنگ را برای ادامه همکاری با ایران بست که منجر به توقف فعالیت این خودروساز در کشورمان و کاهش شدید ارتباطات آن با شرکای ایرانی شد.

امروز شرکت آرین موتور که پیش ‌ازاین و در بخش خودروهای سبک، سابقه اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش میتسوبیشی و دی اس (DS) را در کارنامه داشت، از خودروی جدید با نام لاماری ایما رونمایی کرد.

1

محمدرضا سیفی، مدیرعامل آرین پارس موتور در حاسیه مراسم رونمایی از این خودرو با تاکید بر این که محصول جدید این شرکت از این پس و در هر شرایطی حتی تحریم در این شرکت باقی خواهد ماند، گفت: با خروج آمریکا از برجام، مشکلات زیادی برای شرکت های خودروسازی به وجود آمد که ادامه فعالیت را برای شرکت هایی که قراردادهای خارجی با خودروسازان خارجی داشتند، با موانعی روبرو کرد.

 سیفی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه واردات خودرو اظهار کرد: بدعهدی آمریکا در ماجرای برجام باعث شد تا شرایط نابسمانی در شرکت های واردکننده ایجاد شود اما با این حال قراردادهای خود را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: به دنبال راهکاری برای حفظ مجموعه و اشتغال ایجاد شده بودیم و در نهایت تصمیم گرفته شد تا در کارخانه خمین که قرار بود پیش از این محصولات میتسوبیشی در آن به  تولید برسد، تولید خودروهای تجاری و دو مدل ون در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آرین موتور ادامه داد : در تولید محصول سواری ذهنیت همان ذهنیت مدیران میتسوبیشی بود تا خودرویی به روز و منطبق با استاندارد روز و در شان مشتری ایرانی به تولید برسانیم که نتیجه قراردادی با یک شرکت معتبر چینی  بود.

مدیرعامل آرین پارس موتور با بیان این که تمام توان خود را گذاشته ایم تا محصول لاماری با کیفیت و با خدمات پس از فروش گسترده به مشتریان عرضه شود، تصریح کرد: کیفیت سر لوحه فعالیت شرکت آرین موتور بوده و محصول لاماری ایما نیز با همین تفکر تولید و عرضه خواهد شد.

عرضه دو محصول جدید در سال آینده

2

حجت زاده، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور با بیان این که تولید خودروی سواری از دو سال پیش در دستور کار این شرکت قرار گرفته ، گفت: این خودرو در کنار قیمت رقابتی قدرت بصری و بالایی داشته و انتخابی برتر به شمار می رود. تبدیل شدن به یک خودروساز پیشرو، چشم انداز آرین پارس موتور است تا با نام لاماری به خودروساز پیشرو در عرصه خودروهای پرمیوم تبدیل شویم.

حجت زاده در تشریح دلایل انتخاب نام و لوگو این شرکت نیز اظهار کرد: از ابتدا به دنبال کلمه جذاب و دلنشینی بودیم که در نهایت لاماری انتخاب شد . گوزن نیز در طبیعت نماد حرکت و زیبایی و در عین‌حال فراست و ضمن آن که رنگ سبز انتخابی نیز نماد قدرت طبیعت است.

3

۳ ویژگی طراحی بدنه لاماری

نخستین نکته در طراحی خودرو لاماری ایما، جزئیات فراوان در بدنه است‌. سطح کم شیشه نسبت به بدنه، طراحی گلگیر عضلانی و خط شانه مواج سه ویژگی بارز آن است. ضمن آن که در طراحی داخلی نیز تاکید بر ساده بودن استایل و عدم حجم پردازی اضافی دیده می شود. در نمای بیرونی با یک خودرو کوپه طرف هستیم اما فضای داخلی برای سرنشینان مناسب است. نکته دیگر تاکید بر استفاده از فضاهای موجود برای قرارگرفتن وسایل شخصی در خودرو است.لاماری ایما یکی از کامل ترین خودروهای موجود در بازار از نظر امکانات ایمنی و رفاهی است.

4

پیش بینی تولید ۵هزار دستگاه لاماری در ۱۴۰۲

 تیراژ تولید این خودرو برای سال آینده، به ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه خواهد رسید که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار خودرو در سال افزایش می یابد. برای این خودرو ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال گارانتی دیده شده اما در حال برنامه ریزی برای افزایش میزان دوره گارانتی هستیم. ۵۴۰ دستگاه اولیه این خودرو همچون نمونه رونمایی شده، عرضه خواهد شد و پس از آن، نسخه فول آپشن‌تری به بازار عرضه خواهد شد.

5

توان موتور لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس این خودرو ۷ سرعته دو کلاچه است و باک این خودرو ظرفیت ۵۵ لیتری را دارد.

6

بر اساس این گزارش، از جمله امکانات و تجهیزات لاماری ایما می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا اشاره کرد.گفتنی است، لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده است.