۰ نفر

تصاویری از جدیدترین مدل تویوتا

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۴۶
کد خبر: 606241
تصاویری از جدیدترین مدل تویوتا

از جمله ویژگی‌های استاندارد داخلی این خودرو می‌توان به صندلی‌های گرم شونده و قابل تنظیم برقی اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا مدل میرای که از ۴ سال قبل به بازار معرفی کرد را برای سال ۲۰۲۲ به روز کرده است. این خودرو اکنون با ظاهری جدید آماده عرضه به بازار است. این خودروساز ژاپنی گفته است  که با طراحی این خودرو هیدروژن الکتریکی، هم از نظر فنی و هم از نظر  ظاهری، طراحی‌های متفاوتی را پیاده سازی خواهد کرد.

سواری و هندلینگ آن جزو مزایای این خودرو به شمار می آید تنها مشکل این است که میرای نمی‌تواند از مناطقی که ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی در آن موجود است، دور شود. به همین دلیل، میرای و همچنین رقیب اصلی آن، هویندای نکسو، در حال حاضر فقط در کالیفرنیا فروخته می‌شوند.

میرای در تریم پایه XLE یا مدل لیمیتد ارائه می‌شود. از جمله ویژگی‌های استاندارد داخلی این خودرو می توان به صندلی‌های گرم شونده و قابل تنظیم برقی، ورود و احتراق بدون کلید، روکش چرم مصنوعی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد.

تویوتا میرا (1)

تویوتا میرای از نیروگاه الکتریکی سلول سوختی،  نیرو می‌گیرد، به این معنی که هیدروژن (که در واقع می‌تواند از کود گاوی گرفته شود)، توسط سوخت پیل سوختی به الکتریسیته تبدیل می شود. سلول‌های سوختی با جدا کردن الکترون‌ها از اتم‌های هیدروژن، الکتریسیته ایجاد می‌کنند.

تویوتا میرا2 (1)

سپس هیدروژن برای ایجاد آب به اکسیژن متصل می‌شود، در حالی که الکترون‌ها موتور الکتریکی را نیرو می‌دهند. نتیجه یک وسیله نقلیه الکتریکی تولید می شود که سوخت آن با هیدروژن از یک پمپ به جای الکترون‌هایی که از شبکه برق کشور گرفته می‌شود، تامین می‌شود.

تویوتا میرا3 (1)

 موتور الکتریکی میرای ۱۸۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که همه آن از طریق یک گیربکس تک سرعته مستقیم به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. اگرچه تویوتا ادعا می‌کند که میرای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۹.۱ ثانیه زمان نیاز دارد، ماهیت فوری انتقال قدرت موتور الکتریکی باعث می‌شود که هنگام رانندگی در شهر احساس هیجان بیشتری داشته باشد. میرای ۲۰۲۲ دارای کابینی مورد پسند است که با نمای بیرونی آن مطابقت دارد. 
تویوتا میرای3 (1)