۰ نفر

مشتریان به کدام خودروهای برقی رای دادند؟

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 605495
مشتریان به کدام خودروهای برقی رای دادند؟

صاحبان خودروهای کیا نیرو و تسلا راضی‌ ترین مشتریان خودروهای برقی در نظرسنجی جی.دی.پاور بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایپانیوز، در بین خودروهای غیرلاکچری، کیا نیرو با ۷۴۴ امتیاز از ۱۰۰۰ بالاترین امتیاز را در بین پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی جی. دی. پاور به دست آورده است. مقام دوم نیز از آن فورد موستانگ مک‌ای است که ۷۴۱ امتیاز کسب کرده است. اما در سگمنت خودروهای پریمیوم یا ممتاز، مقام اول و دوم به برند تسلا تعلق دارد. مدل ۳ تسلا ۷۷۷ امتیاز و مدل Y تسلا امتیاز ۷۷۰ را به دست آورده‌اند.

شرکت تحقیقاتی و نظرسنجی جی. دی. پاور، از مالکان خودروهای برقی خواسته که در دسته‌بندی‌های مختلف و معیارهای تعیین شده، امتیاز دهند. از جمله این معیارها، صحت پیمایش به ازای هر بار شارژ اعلام شده توسط شرکت سازنده، در دسترس بودن کافی جایگاه‌های شارژ، تنوع باتری، هزینه‌های مالکیت خودروی برقی، لذت رانندگی، راحتی شارژ در منزل، استایل ظاهر بیرونی و درونی، امکانات فناوری و ایمنی، تجربه تعمیر و خدمات، کیفیت خودرو و قابلیت اطمینان است. به طور متوسط میزان رضایت مالکان خودروهای برقی از ۱۰۰۰ امتیاز، ۷۵۴ امتیاز است.

 میزان رضایت مشتریان خودروهای برقی در کسانی که قبل از خودروی فعلی هم خودروی برقی داشته‌اند بالاتر بوده است. مهم‌ترین دلیل رضایت آنها هم بهبود پیمایش به ازای هر بار شارژ در خودروهای جدید است. به‌طوری که ۸۶‌درصد از پاسخ‌دهندگان صاحب خودروهای عادی بازار و ۸۷‌درصد از خریداران خودروهای بخش پریمیوم یا ممتاز بازار مهم‌ترین معیار در خودروهای برقی را همین پیمایش به ازای هر بار شارژ می‌دانند.  مهم‌ترین دلایل نارضایتی از خودروهای برقی در این نظرسنجی سه موضوع بوده است: مشکلات در اینفوتینمنت (صفحه نمایش روی داشبورد)، مشکلات در کیفیت و ظاهر بیرونی خودرو و شنیدن صداهای نامتعارف از خودرو (ناشی از مشکلات کیفی).