۰ نفر

نسل جدید تویوتا لندکروزر به صورت رسمی معرفی شد + عکس

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
کد خبر: 534933
نسل جدید تویوتا لندکروزر به صورت رسمی معرفی شد + عکس

دقایقی قبل کمپانی تویوتا به صورت رسمی نسل جدید لندکروزر را با نام سری ۳۰۰ و با مدل ۲۰۲۲ به بازار خاورمیانه معرفی کرد.

کمپانی ژاپنی تویوتا اولین معرفی رسمی لندکروزر نسل جدید را برای بازار خاورمیانه برگزار کرد و اعلام نمود که بزودی شاسی بلند سری ۳۰۰ این کمپانی با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار ، دقایقی قبل لندکروزر ۲۰۲۲ در کانال یوتیوبی تویوتا خاورمیانه معرفی شد. این خودرو همچنان با فاصله محوری طلایی تویوتا عرضه خواهد شد و مهندسان تویوتا در مراسم رونمایی لندکروزر سری ۳۰۰ هم اعلام کردند که هنوز جایگزینی برای این فاصله محوری و ابعاد مهندسی پیدا نکرده اند. اما در کنار ثبات این ویژگی در لندکروزر های سری ۸۰ تا به امروز، تویوتا در نسخه جدید این شاسی بلند محبوب از سیستم تعلیق جدید با زوایای متفاوت استفاده کرده و همچنین شاسی و اتصال های تقویتی خودرو را با فناوری جدید و چند تکه تولید نموده است. مهندسان تویوتا می گویند که زوایای ورود و خروج، شیب روی و نقطه تمرکز جرم لندکروزر جدید به مراتب بهتر از نسل قبل است.

untitled

untitled

نسل جدید تویوتا لندکروزر با مدل ۲۰۲۲ در سطوح فنی و امکاناتی مختلفی به بازار جهانی عرضه می شود. کمپانی سازنده این خودرو می گوید که تا پایان سال جاری میلادی، نسخه GR لندکروزر سری ۳۰۰ به بازار عرضه خواهد شد. همچنین قرار است تا نسخه VX-R این شاسی بلند آفرودی تنها در بازار خاورمیانه عرضه شود. از سویی نصب پیشرانه هشت سیلندر بر روی لندکروزر نسل جدید در دستور کار کمپانی تویوتا نیست و گفته می شود که چنین پیشرانه ای با قابلیت هیبرید برای نسل جدید لکسوس LX در نظر گرفته شده است.

untitled

مشخصات فنی نسل جدید تویوتا لندکروزر :

در حال حاضر لندکروزر سری ۳۰۰ دو پیشرانه رسمی دارد. یکی از این پیشرانه ۳٫۳ لیتری توربو دیزل است که ۳۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر تولید می کند. اما پیشرانه بنزینی این خودرو که برای بازار خاورمیانه قابل سفارش است، از نوع ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری توربوشارژ بوده و  ۴۰۹ اسب بخار  را با گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر تولید می کند. این نسخه از تویوتا لندکروزر سری جدید به  جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک  مجهز است و می تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در  ۶٫۷ ثانیه  ثبت کند.

امکانات لندکروزر سری ۳۰۰ :

هنوز فهرست کامل امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ اعلام نشده است. اما آن چه که مشخص است، سری جدید لندکروزر با مدل ۲۰۲۲ در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر ۹ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، سیستم تعلیق هوشمند، فناوری LED چراغ ها، چراغ های تطبیقی با زاویه فرمان و شرایط جاده، ترمز پیشگیری از تصادف، شبیه ساز آفرود، درِ صندوق برقی، تنظیم ارتفاع، تهویه اتوماتیک ۴ کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، ۷ صندلی، سانروف، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت، تنظیم حالت رانندگی و…. مجهز خواهد بود.