۰ نفر

عرضه سه محصول جدید بی وای دی توسط کارمانیا

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبر: 527900
عرضه سه محصول جدید بی وای دی توسط کارمانیا

اواخر هفته گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا تصویری مبهمی از چهار محصول جدید خود را منتشر کرد. حال مشخص شده که از میان این خودروها، سه محصول جدید بی وای دی برای تولید در کارخانه کارمانیا انتخاب شده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین، در کنار این تصویر که اهداف تبلیغاتی دارد و برای آماده سازی جو عمومی پیش از رونمایی از محصولات جدید بر روی وبسایت کارمانیا قرار گرفته است، پیش از این هم اعلام شده بود که این خودروساز بخش خصوصی دو دستگاه بی وای دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ را جهت آزمایش های فنی تهیه کرده است و می خواهد تا در هفته های آتی، تست های تطبیق و استاندارد این کراس اوور بزرگ را جهت اخذ مجوز تولید برگزار کند.

با توجه به تصویر مبهم روی وبسایت کارمانیا و گمانه زنی های انجام شده، در جمع سه محصول جدید بی وای دی برای کارمانیا نسخه جدید کراس اوور سانگ و سدان اقتصادی F3 هم به چشم می خورد. با توجه به نیازهای بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ و از سویی هدف گذاری رقبا، احتمال آن زیاد است که خودروسازی کارمانیا برای کسب سهم بازار بیشتر به سراغ تولید نمونه اتوماتیک بی وای دی F3 برود و این بار این سدان را با امکانات بیشتری در خط تولید خود مونتاژ کند.

89ع9789

333

66پیش از آغاز تحریم ها، تولید F3 دنده ای به روش CKD در کارخانه کارمانیا آغاز شد و چند صد دستگاه از این سدان اقتصادی در اختیار مشتریان قرار گرفت. اما آغاز تحریم ها سبب شد تا امکان ارسال قطعات منفصله بی وای دی F3 دنده ای از بین برود و خط تولید اختصاصی این سدان در کارمانیا، توقت فعالیت را تجربه کند. از سویی با توجه به پروژه داخلی سازی تعریف شده برای بی وای دی F3، این احتمال وجود دارد که خودروسازی کارمانیا تیراژ قابل توجهی را به این سدان چینی اختصاص دهد و همچنین پس از چند سال، نمونه ارتقا یافته این خودرو را به خط تولید خود بیاورد.

از نگاهی دیگر به خاطر تغییرات و ارتقای ایجاد شده در بخش فنی و سازه این خودرو توسط کمپانی مادر، می توان توقع داشت که بی وای دی F3 با پیشرانه و سیستم انتقال قدرت جدید به بازار ایران بیاید. برخی کارشناسان احتمال می دهند که کارمانیا بی وای دی F3 را با جعبه دنده ۶ سرعته AT و پیشرانه قوی تر به بازار عرضه کند.

نسل جدید بی وای دی سانگ که برای حضور در خط تولید کارمانیا انتخاب شده است، خودرویی کراس اوور بوده که در نسخه های مختلف الکتریکی، بنزینی و پلاگین هیبرید به بازارهای هدف عرضه شده است. اما احتمال آن زیاد است که کارمانیا بی وای دی سانگ را در نسخه بنزینی مونتاژ کند و با عرضه این کراس اوور متوسط، به رقابت با بهمن دیگنیتی، KMC K7، چری تیگو ۷ و… بپردازد. بی وای دی سانگ بنزینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر با توان ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان این پیشرانه کم مصرف را به چرخ های جلوی این خودروی چینی می رساند. با توجه به تولید گشتاور حداکثری از دور ۱۶۰۰rpm، می توان توقع داشت که بی وای دی سانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۹٫۷ ثانیه ثبت کند.

در نسخه فول آپشن بی وای دی سانگ بنزینی امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، صندلی راننده برقی، نمایشگر متحرک مرکزی، درِ صندوق عقب برقی، جلو آمپر دیجیتال و… وجود دارد. نمونه فول آپشن این کراس اوور ۵ نفره با قیمتی نزدیک به ۱۹ هزار دلار در بازارهای هدف بی وای دی به فروش می رسد.

سسس

با توجه به سه محصول جدید بی وای دی برای شرکت کارمانیا ، این توقع وجود دارد که این خودروساز خصوصی در مورد فعالیت های آتی خود و تعهدات معوق شفاش سازی کند. همچنین نیاز است تا در گام نخست با عرضه این خودروها رضایت کامل مشتریان شاکی حاصل شود و پاسخ به تعهدات سال های گذشته و رفع مشکل حواله داران در اولویت کاری این شرکت قرار بگیرد.

996786

لازم به ذکر است که کارمانیا در سال گذشته به صورت رسمی سودا SA01 را به بازار معرفی کرد و اعلام نمود که در سال ۱۴۰۰ تولید این سدان برقی را آغاز کند. به این ترتیب می توان گفت که این فعال بخش خصوصی صنعت خودرو می خواهد تا دوباره با ۵ محصول در بازار خودروی کشور حضور داشته باشد.