۰ نفر

فروش اینترنتی چهار محصول ایران دوچرخ آغاز می‌شود

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 523977
فروش اینترنتی چهار محصول ایران دوچرخ آغاز می‌شود

یکی از نشست های گروه بهمن با موضوع «برنامه های ایران دوچرخ در سال ۱۴۰۰» به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا با حضور مدیرعامل ایران دوچرخ، آرمان موسوی، نعمت الله سلمان، عضو هیئت مدیره، امیرعباس زهتاب، مدیر فروش و مجتبی نظری، مدیر ارتباطات و بازاریابی به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست خبری اطلاعاتی از آغاز فروش اینترنتی چهار محصول ایران دوچرخ اعلام گردید.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست مدیرعامل ایران دوچرخ با اشاره به سابقه این شرکت در تولید موتورسیکلت گفت: «ایران دوچرخ یکی از قدیمی ترین شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت در ایران است که سابقه تولید موتورسیکت های کار مانند یاماها و پژو را در کارنامه دارد. امروز نیز با سیاست گذاری های صورت گرفته توانسته بازار فروش خود را توسعه دهد. ضمن این که، در تولید محصولات جدید به سمت عرضه موتورسیکلت های برقی به بازار رفته ایم و برای سال ۱۴۰۰ سبد محصولات گسترده تری مانند تولید موتورهای تریل، چهارچرخ برقی و موتورهای برقی نسبتاً سبک در نظر گرفته شده است.»

آرمان موسوی در ادامه در پاسخ به پرسش مبنی بر هدف گذاری تولید برای سال جاری و همچنین تعمیق داخلی سازی گفت: نگاه گروه بهمن به ساخت موتور مانند نگاه گروه به تولید خودروست، بنابراین سیاست شرکت تعمیم ساخت به تولیدکنندگان داخلی است. برای سال جاری نیز ۷۵۰۰دستگاه موتورسیکلت هدف گذاری شده است و عمق داخلی سازی نیز ۲۵ درصد است.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر هدف گذاری صادراتی ایران دوچرخ افزود: «در این حوزه با محدودیت هایی مواجه هستیم، اما با این حال، برخی خوشه های صنعتی کشور دارای مزیت رقابتی در این حوزه هستند، در حوزه موتورسیکلت نیز این مزیت وجود دارد، اما متأسفانه محدودیت هایی قابل مشاهده است. تحریم یکی از مشکلات اصلی برای صنعت و شرکت های فعال است، با این حال، تلاش بر این بوده با استفاده از راهکارهایی تحریم ها را دور بزنیم، اما همچنان به دلیل تحریم در انتخاب محصولات به‌روز از برندهای مختلف مشکل‌داریم.

مدیرعامل ایران دوچرخ همچنین در ادامه با اشاره به این که تولید خودروهای برقی عموماً از محل بودجه عمومی صورت می گیرد اضافه کرد: «متأسفانه این مسئله هنوز در ایران جا نیافتاده است. از سوی دیگر، نوسان بالای نرخ ارز و تورم بالا هم یکی دیگر از چالش‌های جدی شرکت بوده است. متأسفانه امروز موضوع نقدینگی و تأمین آن از اصلی ترین مشکلات صنعت است که در این باره انتظار کمک بیش تری از سیستم بانکی کشور می رود.

آغاز فروش اینترنتی ایران دوچرخ؛ به زودی

موسوی درباره طرح فروش این شرکت بیان کرد: «طی چند روز آینده طرح فروش نقدی و اعتباری شرکت انجام خواهد گرفت. در کنار آن، پلتفرم فروش اینترنتی نیز با توجه به آن که خریدارن به علت شیوع ویروس کرونا برای خرید محصول نمی توانند به بازار مراجعه کنند، آغاز خواهد شد.»

وی ادامه داد: «این پلتفرم که به‌زودی رونمایی خواهد شد به علت محدودیت‌های موجود در حوزه پلاک گذاری موتورسیکلت در فاز نخست در تهران آغاز به کار می‌کند و در آینده نزدیک ارائه سرویس به تمام کشور نیز آغاز می‌شود.»

مدیرعامل ایران دو چرخ همچنین اضافه کرد: «در بحث خدمات پس از فروش هم مطالعات آغاز شده است و اگر مطالعات به نتیجه برسد یک تعمیرگاه خوب و مجهز و در شأن مشتریان در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌کنیم.»

در همین رابطه، نعمت الله سلمان مدیر فروش ایران دوچرخ نیز با اشاره به شبکه منظم و وسیع ایران دوچرخ در سراسر ایران گفت: «در تلاش هستیم تا در بخش خدمات پس از فروش هیچ هزینه ای به مشتریات تحمیل نشود و خود شرکت و نمایندگان متحمل آن شوند.»