۰ نفر

سخنگوی انجمن تایر؛

تولید تایر از نیاز کشور عبور کرد

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 519673
تولید تایر از نیاز کشور عبور کرد

سخنگوی انجمن تایر گفت: از سقف تامین نیاز تایر کشور عبور کردیم و امروز در بسیاری از موارد مازاد تولید تایر داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر اظهار کرد: دو مشکل عمده و اصلی ما سیاست‌های وارداتی و سیاست‌های صادراتی است. در برخی تایر‌ها سرمایه گذاری‌های سنگینی داشتیم تا به علم روز دست پیدا کنیم؛ حتی در برخی شرکت‌ها موفق به ایجاد نمایندگی شده‌ایم.

سخنگوی انجمن تایر گفت: وزارت صمت اطلاعات کافی از ما دریافت نکرده و ممنوعیت‌های واردات و صادرات را نامناسب وضع می‌کند. امروز در برخی تایر‌های شاسی بلند مازاد تولید داریم و محصولات ما قابل رقابت با محصولات خارجی است.

او بیان کرد: در حال حاضر مجوز صادرات تایر نداریم و افزایش تولید خیره کننده‌ای در ۳ سال داشتیم. از سقف نیاز کشور عبور کردیم و امروز در بسیاری از موارد مازاد تولید داریم. برای تحقق جهش تولید و ادامه دار شدن افزایش تولید نیاز به دسترسی به بازارهای صادراتی داریم.

به گفته سخنگوی انجمن تایر از نظر کیفی محصول تولیدی ما جزو تایرهای متوسط مرغوب جهان است؛ تمام استانداردهای اجباری را رعایت کرده‌ایم و بی شک محصولی مرغوب در اختیار مشتری قرار می‌دهیم.

تنها گفت: حدود ۴۰۰ هزار تن ظرفیت ذکر شده به تزریق سرمایه و افزایش تولید نیاز دارد و تمام این مشکلات با کمی توجه قابل حل است. بازار داخل مجانی در اختیار تولیدکننده خارجی قرار نگیرد.