۰ نفر

تا پایان بهمن‌ماه صورت گرفت؛

تولید بیش از ۸۲۹هزار دستگاه خودرو سواری

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبر: 513294
تولید بیش از ۸۲۹هزار دستگاه خودرو سواری

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه است؛ آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس امار در ۱۱ ماهه سال گذشته فقط ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید شده بود.

در این مدت ۷۴ هزار و ۴۶۱ دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون افت ۷.۵ درصدی داشت و به یک‌هزار و ۷۴۳ دستگاه رسید.

در بخش خودروهای کشاورزی، تولید کمباین با رشد ۴۸.۹ درصدی به ۵۹۱ دستگاه و تولید تراکتور با رشد ۱۵ درصدی به ۱۹ هزار و ۸۶۳ دستگاه رسید.

 بررسی آمارهای منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حاکی‌ است از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۹۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 پیش از این وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام‌کرد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تولید خودرو در کشور تا خردادماه سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

پیشتر «سعید زرندی»‌ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال، گفت: در این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی، ۲۵ کالا رشد تولید داشته است.

وی، میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از چهار میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در بخش خودرو سواری ۸۳۰ هزار دستگاه، فولاد خام ۲۶ میلیون تُن، سیمان ۶۳ میلیون تُن و شمش آلومینیوم ۳۹۴ هزار تن در ۱۱ ماه امسال تولید شد.

زرندی ادامه‌داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی، آلومینیا و ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.