۰ نفر

برای همکاری در ساخت خودروهای خودران؛

شرکت خودروسازی نیسان با اپل به توافق نرسید

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۱
کد خبر: 506260
شرکت خودروسازی نیسان با اپل به توافق نرسید

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن امروز اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای با شرکت اپل برای همکاری در ساخت خودروهای خودران ندارد.

به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی نیسان ژاپن امروز اعلام کرد که در شرایط کنونی هیچ مذاکره‌ای با شرکت اپل برای تولید مشترک خودروی خودران ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اخیرا اخباری منتشر شده که حاکی از آن بود که شرکت اپل آمریکا طی ماه‌های گذشته با هدف همکاری در ساخت خودروهای خودران به شرکت نیسان نزدیک شده است.

فایننشیال تایمز، اخیراً گزارش داده که اگرچه گفتگوهایی در این زمینه بین نیسان و اپل بوده، اما عدم تمایل نیسان برای تبدیل شدن به مونتاژگر خودروهای اپل باعث شده تا این مذاکرات بی نتیجه باقی بماند. این مذاکرات حتی به سطوح بالای این دو شرکت نیز نرسیده بوده است. سخنگوی نیسان امروز گفت که ما مذاکراتی در این زمینه با اپل نداریم.

در حالی که بورس ژاپن امروز 1.4 درصد رشد کرد، اما سهام شرکت نیسان 3.7 درصد منفی شد. اخیراً هم مذاکرات شرکت اپل با هیوندای و کیا به خاطر این که کره‌ای‌ها هم نخواستند پیمانکار اپل در تولید خودرو شوند، با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری رویترز در ماه دسامبر گفته بود که شرکت اپل می‌خواهد خودروهای برقی خودران تولید کند و از فناوری باتری‌های جدید خود در آ‌‌نها استفاده کند.