۰ نفر

در بررسی‌های میدانی مشخص شد؛

تداوم وضعیت آرام و ثبات در بازار خودرو

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
کد خبر: 503948
تداوم وضعیت آرام و ثبات در بازار خودرو

مشاهدات میدانی از بازار خودروی پایتخت حاکی از تداوم وضعیت آرام و ثبات قیمت‌ها در بازار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بررسی قیمت‌ها در آغازین روز هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته است.

امروز در بازار هر دستگاه پراید ۱۳۱ بین ۹۷ تا ۱۰۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار بین ۱۰۸ تا ۱۱۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ بین ۱۲۷ تا ۱۸۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ‌۵ بین ۲۴۰ تا ۲۴۵ میلیون تومان قیمت داشتند.

 به گفته «سعید موتمنی»‌ رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، این روزها تقاضای کاذب و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو فروکش کرده و بازار به تعادل نسبی رسیده است.

وی تاکیدکرد:‌ اگر عرضه خودرو زیاد شود، ریزش بیشتر قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

موتمنی به برخی خودروهای مونتاژی اشاره کرد که گرچه یک سالی است که عرضه نمی شوند، اما با کاهش قیمت مواجه شده‌اند و معتقد است عرضه‌های جدید، ریزش بیشتر قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اشاره موتمنی به جک اس۵ کرمان موتور با قیمت ۶۲۰ تا ۶۳۰ میلیون تومانی، هیوندای اکسنت کرمان‌موتور با قیمت ۶۹۵ تا ۷۰۰ میلیون تومانی، هایما اس۷ ایران‌خودرو با قیمت ۶۷۰ میلیون تومانی و مزدا۳ بهمن موتور با قیمت ۸۳۰ تا ۸۴۰ میلیون تومانی است.

وی معتقد است:‌ خودروهایی از این گروه‌ها که اکنون به بازار عرضه می‌شوند، پیش از این در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شدند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: این روزها بازار آرام است و به نظر می‌رسد خریداران و فروشندگان با قیمت‌های فعلی بازار کنار آمده باشند، زیرا معاملات هرچند اندک به راه افتاده و افرادی که نیاز به خودرو دارند خرید می‌کنند.

وی، فاصله قیمتی خودروها در ماه‌های گذشته را ناشی از عرضه کم خودرو به بازار توصیف کرد که همین امر جذابیت بالایی را در این بازار سبب شده بود و دلالان و واسطه‌ها به آن ورود کردند.

موتمنی ادامه‌داد: همچنین نوسانات ارزی سبب شد تا برخی افراد که نمی‌توانستند خانه یا طلا خرید کنند، برای حفظ ارزش پول‌شان وارد بازار خودرو شوند، اما این روزها سودآوری بازار خودرو بسیار کاهش یافته است و جذابیتی ندارد.

وی پیش‌بینی‌کرد: با وجود در پیش بودن ایام عید که همه ساله به دلیل افزایش سفرهای نوروزی، تقاضا و در نتیجه قیمت خودروها افزایش می‌یافت، اما به نظر می رسد امسال افزایش قیمتی را شاهد نباشیم.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت تاکیدکرد: تداوم پاندمی کرونا موجب می‌شود تا همه چیز در این بازار وابسته به نرخ ارز باشد که آن هم پیش‌بینی می‌شود با کمترین تغییر در ۴۰ روز باقی مانده تا عید همراه باشد.