۰ نفر

رنو۵ دوباره زنده می‌شود

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۱
کد خبر: 497119
رنو۵ دوباره زنده می‌شود

برای برقی شدن محصولات، رنو پرفروش‌ترین مدل‌های قدیمی از جمله لوکار (همان خودرویی که ایرانی‌ها با رنو۵ می‌شناسند) را دوباره احیا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ رنو می‌خواهد سبد محصولات برقی خود را با دو خودرویی افزایش دهد که پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت بوده‌اند و در نمایشگاهی که قرار است هفته آینده برگزار شود این خودروها را به نمایش خواهد گذاشت.

منابع آگاه می‌گویند که اولین خودروی مفهومی برقی که قرار است رونمایی شود از خودروی رنو۴ الهام گرفته که بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۴ در کمپانی رنو تولید می‌شد و تغییرات آن بسیار جزئی است. رنو۴ در زمان معرفی، یکی از نوآورانه‌ترین محصولات این شرکت بود.

دومین خودروی برقی رنو با نگاه به گذشته هم از رنو۵ الهام می‌گیرد اما اینکه از کدام مدل آن الهام خواهد گرفت هنوز روشن نیست. رنو۵ از سال ۱۹۷۲ به بازار معرفی شد، اولین نسل رنو۵ در آمریکا با نام لوکار شناخته می‌شد. جایگزین نسل اول، سوپر۵ طراحی مارچلو گاندینی با نام سوپرسنک the Marcello Gandini-designed Super Cinq از سال ۱۹۸۴ تا سال ۱۹۹۶ تولید شد و به فروش رسید اما به بازار آمریکا عرضه نشد و جزئیات طراحی آن با نسل اول تفاوت‌های زیادی نداشت. حالا طراحان با الهام از دو خودروی رنو۴ و رنو۵ می‌توانند خودروهای هاچبک مناسب کلان شهرها ارائه کنند.

در رویداد نمایشگاهی پیش رو که از ۱۴ ژانویه آغاز می‌شود، خودروی اسپورت آلپاین برقی هم به نمایش در خواهد آمد. هیچ جزئیات و اطلاعاتی هم تاکنون منتشر نشده است.