۰ نفر

تولید KMC T۸ در کرمان موتور آغاز شد +عکس

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبر: 495915
تولید KMC T۸ در کرمان موتور آغاز شد +عکس

به تازگی تولید خودرویی جدید در کارخانه «کرمان موتور» آغاز شده است. «KMC T8» محصول جدید این خودروساز خصوصی است که در جایگاه یک پیکاپ دو دیفرانسیل قرار می گیرد و اولین محصول آفرودی کرمان موتور به حساب می آید.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از اسب بخار، پنجم دی ۱۳۹۹ استاندار کرمان بازدید از شرکت های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم داشت. در طی این بازدید خبرهای جدیدی در مورد خودروسازان کرمانی مخابره شد و شاهد بودیم که تصاویری از «کارمانیا eK1» به عنوان اولین خودروی برقی و مونتاژی منتشر گردید. همچنین خط تولید «JMC S350» در کارخانه «ریگان خودرو» افتتاح شد و از سویی در حاشیه این مراسم، پیکاپ جدید این خودروساز یعنی «زد ایکس ترالورد» به نمایش در آمد.

در کنار این رویدادها، استاندار کرمان و مدیران ارشد این سازمان دولتی بازدید از شرکت کرمان موتور داشتند و در حاشیه این بازدید مشخص شد که این خودروساز تولید آزمایشی اولین پیکاپ خود را آغاز کرده است. با توجه به تصاویر موجود، کرمان موتور مانند سایر خودروسازان برای تولید KMC T8 از خط تولید مستقل شاسی و اتاق استفاده می کند. پیش از این کرمان موتور فرایند تولید خودروهایی با شاسی مونوکوک (اتاق و شاسی یکپارچه) انجام می داد و حال در کنار ساخت خودروهای سواری، به بازار خودروهای کار و تجاری سبک هم وارد شده است.

44444

با توجه به آغاز فرایند تولید کی ام سی T8، بدیهی است که طی هفته های آتی تولید انبوه این پیکاپ آفرودی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که کرمان موتور تحویل KMC T8 را از اواخر سال جاری آغاز کند. همچنین با توجه به پیش فروش محدود این پیکاپ و مبالغ تعیین شده به عنوان ودیعه اولیه، قیمتی در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان برای کی ام سی T8 گمانه زنی می شود.

معرفی KMC T8

آغاز تحریم ها باعث شد تا بسیاری از خودروسازان برای عرضه محصولات جدید، تغییراتی را در قراردادهای همکاری با شرکای خارجی اعمال کنند. یکی از این تغییرات، عقد قراردادهای مشارکت فنی و مهندسی است که باعث می شود تا خودروسازان ایرانی، امتیاز نصب نشان تجاری خود بر روی محصولات مونتاژی را داشته باشند. از این رو شاهد هستیم که کرمان موتور نشان تجاری KMC را برای خود ثبت کرده و در حال حاضر هم محصولات جدید نشان «جک» (JAC) را با برند اختصاصی خود، یعنی KMC، تولید می کند.

کی ام سی T8 همان «جک T8» است که با اعمال برخی تغییرات به ایران آمده است و می خواهد تا رقابتی با خودروهایی چون «فوتون تونلند ایران خودرو دیزل»، «دانگ فنگ ریچ زامیاد»، «کاپرا ۲ گروه بهمن»، «آمیکو آسنا» و… داشته باشد.

پیکاپ KMC T8 به پیشرانه دو لیتری توربو مجهز است و قدرت ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. کی ام سی T8 این قابلیت را دارد تا به صورت الکتریکی وضعیت انتقال قدرت میان چرخ های جلو و عقب تنظیم شود. حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین در کی ام سی T8 تعبیه شده و راننده می تواند با توجه به نیاز خود و شرایط جاده، به صورت الکتریکی وضعیت انتقال قدرت را انتخاب کند.

6666

اولین پیکاپ کرمان موتور که نسخه ای به نسبت کامل از جک T8 به حساب می آید، با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چراغ های زنون، کروز کنترل، قفل الکتریکی دیفرانسیل، تهویه الکتریکی، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور پایش باد لاستیک، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، بلوتوث و… مجهز است.

88888888

3333333

22222222

پس از راه اندازی کامل خط تولید کی ام سی T8، کرمان موتور برنامه دارد کراس اوور لوکسی را با نشان اختصاصی خود به بازار بیاورد. آن طور که از نمونه های اولیه و تست های فنی در حال برگزاری مشخص است، «جک X7» با نام «KMC K7» به بازار خواهد آمد و در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی قرار می گیرد. در آخرین بخشنامه فروش محدود عاملیت های کرمان موتور، قیمت مصوب کی ام سی K7 برای تحویل در بهار سال آینده ۹۵۰ میلیون تومان اعلام شد که در صورت خرید نقدی، تخفیف ۵۰ میلیون تومان به مشتریان تعلق می گرفت.