۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سال گذشته بر تسلا چگونه گذشت؟/ سود ۷۰۰درصدی تسلا در سال۲۰۲۰

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
کد خبر: 495021
سال گذشته بر تسلا چگونه گذشت؟/ سود ۷۰۰درصدی تسلا در سال۲۰۲۰

شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا در سالی که برای صنعت خودروسازی بسیار سخت گذشت، شاهد دستاوردهای قابل توجهی بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا روز شنبه، میزان تحویل خودروهای خود را در سال 2020 بهتر از حد انتظار گزارش کرد، اما باید گفت که اندکی از هدف بلندپروازانه خود برای کل سال را به دلیل آشفتگی ایجاد شده در بازار خودرو دور شد.

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی Refinitiv، این شرکت 499هزار و 550 دستگاه خودرو در طول سال 2020 تحویل داده که بیشتر از تخمین وال استریت به میزان 481هزار و 261دستگاه بود، اما از سویی نیز 450واحد از هدف ایلان ماسک پایین‌تر بود.

با این حال ماسک با ابراز خوشحالی در توییتر خود گفت: "در آغاز تسلا، من در خوش‌بینانه‌ترین حالت فکر می‌کردم که احتمالا تنها 10درصد احتمال زنده ماندن داشته باشیم."

این شرکت خودروسازی با وجود سالی سخت برای صنعت خودرو، کاهش فروش، ضررهای فصلی و اختلال در زنجیره تامین جهانی، عملکرد خوبی را داشته است.

ارزش سهام تسلا بیش از 700درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این شرکت پنج سود متوالی سه ماهه را گزارش کرده و در ماه دسامبر در شاخص اس اند پی500 قرار گرفت.

گفتنی است که تسلا چشم امید خود را به بازارهای جدید از جمله اروپا و آسیا دوخته، زیرا رقابت در آمریکا در زمینه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی در حال افزایش است.

فروش خودروهای تسلا در شانگهای چین نیز پشتیبانی شده که تنها کارخانه تولیدکننده این خودرو در خارج از کالیفرنیا است. این خودروساز اعلام کرد که تولید مدل Y در شانگهای آغاز شده و تحویل آن به زودی انجام می‌شود