۰ نفر

در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس؛

مقیمی: ۱۸هزار سفارش تاخیری را جبران می‌کنیم

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 490822
مقیمی: ۱۸هزار سفارش تاخیری را جبران می‌کنیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پارسال ۱۷۰ هزار دستگاه تعهد به مردم داشتیم که از زمان تحویل آن گذشته بود که این عدد امروز در مجموع به ۱۸ هزار دستگاه رسیده که با این آهنگ تولید به زودی آنها را صفر خواهیم کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرشاد مقیمی، عصر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در شیراز افزود: تولید گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه سواری از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد و در حوزه خودروهای سنگین ۴۱ درصد رشد داشته است. 

وی گفت: از ابتدای آذرماه ۹۹ تاکنون نیز در زمینه تولید خودروهای سواری نسبت به مدت مشابه ماه‌های اخیر، شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع ظرف روزهای آتی از کل تولید سال ۹۸ عبور خواهیم کرد و این بدان معناست که سه ماه فرصت داریم که بتوانیم آن میزان رشد تولید را که در سال جهش تولید باید دنبال می‌کردیم، محقق سازیم.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: در بحث خودروهای جدید نیز ۶ خودرو ارتقا یافته از خودروهای موجود و یک خودرو جدید داریم که امیدواریم بتوانیم خودرو جدید را در دهه فجر ۹۹ به بازار عرضه کنیم.
مقیمی اظهار داشت: هدفگذاری کرده‌ایم که هر سال حداقل یک خودرو جدید با نام و نشان ایران خودرو به بازار عرضه کنیم.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به پیگیری طرحی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه جهش تولید خودرو گفت: مقرر شده بر اساس این طرح، آهنگ تولید خودرو را که از ۲ هزار دستگاه به حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه در روز رسیده، به سه هزار دستگاه ارتقا دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در مورد توافق‌های انجام شده با استاندار فارس هم گفت: از جمله این توافق‌ها این بود که مقرر شد پیش مونتاژ برخی قطعات را در سایت استان فارس انجام شود که این امر هم می‌تواند اشتغال خوبی به دنبال داشته باشد و هم کاهش هزینه لجستیک را برای گروه خودروسازی به همراه دارد.
مقیمی افزود: در بحث قطعاتی که در این استان تولید می‌شود قرار شد که همه از طریق مجموعه ساپکو (شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو) به سایت فارس ارسال مستقیم شود و هر قطعه دیگری هم که امکان تولید آن در استان فارس وجود داشته باشد در مجموعه ساپکو مورد بررسی قرار گیرد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت قطعه‌سازان داخلی ادامه داد: اگر قطعه‌ای در داخل تولید می‌شود که استانداردها را رعایت می‌کند اما به جای استفاده از آن قطعه مشابه از خارج وارد می‌شود با جدیت پیگیری و برخورد خواهیم کرد.