۰ نفر

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

چند پروژه برای طراحی خودرو در داخل آغاز شده است

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 490088
چند پروژه برای طراحی خودرو در داخل آغاز شده است

سورنا ستاری با بیان اینکه تا زمانی که طراحی‌های صنعت خودرو در داخل انجام نشود ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، از آغاز پروژه‌هایی برای طراحی خودرو با شرکت‌های خودروساز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سورنا ستاری روز سه‌شنبه درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعات موردنیاز خودروسازان اظهارکرد: در حال حاضر این فرآیند در حال انجام است و خودروسازان میزهایی تخصصی به منظور ساخت قطعات موردنیاز تولید خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: هرچند هیچ محدودیتی در ساخت قطعات موردنیاز تولید خودرو توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد اما تا زمانی که طراحی‌های صنعت خودرو در داخل انجام نشود، ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، خوشبختانه جهت‌گیری جدید شرکت‌های خودروسازی نیز به این سمت است.

ستاری خاطرنشان کرد: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در صنعت خودروسازی دو بخش دارد نخست حفظ وضع موجود، به این معنا که قطعاتی که در داخل تولید نمی‌شود، با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان‌ ساخته شود که این امر در حال انجام است و میزهای تخصصی به منظور جهش و افزایش ظرفیت تولید خودروهای موجود برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین موضوع که باید محقق شود این است که ما در داخل صاحب طراحی خودرو شویم، اخیرا پروژه‌هایی در این راستا با خودروسازان شروع کردیم و ان‌شاالله به نتیجه برسیم.