۰ نفر

به دلیل مشکلات شخصی؛

مدیرعامل فراری کناره گیری کرد

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
کد خبر: 489141
مدیرعامل فراری کناره گیری کرد

جان الکان به عنوان مدیرعامل جدید فراری انتخاب شد.

به گزارش رویترز، خودروسازی ایتالیایی فراری در بیانیه ای اعلام کرد لوییس کامیلری پس از دو سال نیم فعالیت به عنوان مدیر این شرکت به دلیل مشکلات شخصی از سمت خود کناره گیری و جان الکان جانشین وی شده است. پیش از این کامیلری به دلیل ابتلا به کرونا چند هفته در بیمارستان برکنار شده بود. به گفته منابع آگاه در خودروسازی فراری، کامیلری در حال بازیابی سلامت کامل خود است اما دلیل کناره گیری وی کرونا نبوده است.  

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کامیلری همچنین از سمت خود به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فیلیپ موریس که برند مادر مارلبرو است نیز کناره گیری کرد. اعضای هیات مدیره فیلیپ موریس با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از خدمات کامیلری، آندره کالانت زوپولوس را به عنوان جانشین وی در هیات مدیره انتخاب کردند.  

کامیلری ژوییه سال ۲۰۱۸ و پس از مرگ ناگهانی سرجیو مارکیونه جانشین وی در فراری شده بود. در دوران مدیریت کامیلری، فراری یکی از بهترین عملکردها در بین برندهای خودرویی در بازار بورس را داشت چرا که با وجود همه گیری کرونا، تقاضا برای خرید محصولات این برند در سطح بالایی باقی ماند. ارزش سهام فراری ماه گذشته در بورس میلان به ۱۸۲.۹۵ یورو رسید که بالاترین رکورد ثبت شده تاریخی این برند بوده است.  

پس از اعلام خبر استعفای کامیلری ارزش سهام فراری در بازار بورس بیش از یک درصد ریزش کرد با این حال جانشین وی در جلسه ای با گروهی از کارکنان این شرکت گفت باید به تصمیم کامیلری برای استعفا احترام گذاشته شود. الکان با تمجید از دوره مدیریتی کامیلری گفت که وی تاثیرات قابل توجهی روی عملکرد فراری داشت و از توصیه ها و مشاوره های وی برای اداره برند در آینده نیز استفاده خواهد شد. پیش از این الکان از سهامداران اصلی فراری و مدیر بخش ایتالیا در این خودروسازی بود.