۰ نفر

پاسخ ایران خودرو به حواشی K132 در حال تست

۱ آذر ۱۳۹۹، ۵:۵۴
کد خبر: 483269
پاسخ ایران خودرو به حواشی K132 در حال تست

روز گذشته ویدیوها و تصاویری از یک دستگاه «ایران خودرو K132» در فضای مجازی و رسانه های کشور منتشر شد که موج انتقادها را به همراه داشت. حال با پیگیری های خبرنگار «اسب بخار»، ایران خودرو توضیحاتی را در مورد خودروی مورد بحث ارائه داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ حواشی ایجاد شده برای K132 ایران خودرو به خاطر این بود که این سدان جدید در نسخه ای ناقص در خیابان های تهران دیده شده بود و حتی کاسه چراغ های اصلی خودرو هم روی آن نصب نبود. همین اتفاق باعث شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی، کارشناسان و رسانه ها نسبت به این اقدام ایران خودرو انتقادهایی را انجام دهند. در میان تمام این نقدها، بسیاری معتقد هستد که ایران خودرو باید K132 مورد بحث را با پوشش استتاری به خیابان ها می آورده تا ضعف ها و نواقص این خودرو دیده نشود.

البته این واقعیت را نباید فراموش کرد که در مراحل تست های فنی، نسخه های تولید آزمایشی خودروهای جدید وارد جاده ها می شوند و عموماً بسیاری از جزئیات ظاهری و تزئینات در این نمونه ها دیده نمی شود. البته که رسم است تا حضور خودروهای ناقص و تولید آزمایشی با پوشش استتاری باشد تا ضعف های مونتاژ اولیه و نبود برخی از اجزای خودرو، دید اشتباه و کلی را به جامعه ندهد.

حال پس از این حواشی، پایگاه خبری «اسب بخار» پیگیری را از مدیران ارشد این خودروسازی در مورد K132 مورد بحث داشته است و دلایل حضور این خودرو را با ظاهر بحث برانگیز جویا شده است. نماینده گروه صنعتی ایران خودرو برای پیگیری رسانه ای انجام شده به خبرنگار اسب بخار گفت: «کاملاً واضح است که خودروی مورد بحث ناقص است و به هیچ وجه به نسخه نهایی شباهت ندارد. امروز برای قضاوت در مورد ایران خودرو K132 باید نسخه های تولید تجاری را مشاهده کرد. در حال حاضر ایران خودرو سه دستگاه کی ۱۳۲ را در نمونه نهایی با رنگ های مختلف تولید کرده و مبنای تحویل به مشتریان، این نمونه های تجاری سازی شده هستند».

نماینده ایران خودرو در ادامه گفت: «قطعا کارشناسان صنعت خودرو و رسانه های تخصصی به این مسئله آگاه هستند که تصاویر K132 منتشر شده، ارتباطی به نسخه نهایی ندارد و بدیهی است که در خودروهای تست فنی، برخی جزئیات و قطعات به خاطر محدودیت های زمانی و حتی نوع تست های مربوطه نصب و رعایت نمی شود. در حال حاضر خط تولید K132 ایران خودرو، نمونه هایی را به تولید نهایی رسانده که از نظر کیفیت، و جزئیات ظاهری به مراتب کامل تر از نسخه رونمایی شده هستند و به راحتی می توان امتیاز بالای کیفی را به این نمونه ها اعطا کرد».

نماینده ایران خودرو در پایان بیان کرد: «خودرویی که تصاویرش منتشر شده است، به تازگی تولید نشده و جز نسخه های اولیه تولید شده K132 به حساب می آید. بدیهی است که این روزها در گروه صنعتی ایران خودرو تلاش می شود تا با کمترین اتلاف وقت، تست های فنی مختلف کی ۱۳۲ برگزار شود و مجوزها و اعتبارنامه های این محصول جدید زودتر به مرحله صدور برسد. به خاطر همین مسئله و آماده نبودن اجزایی مانند کاسه چراغ های اصلی K132، جهت طی شدن تست های فنی کاسه چراغی متفاوت بر روی خودروهای تولید اولیه و آزمایش فنی نصب شد. K132 سفید رنگی هم که این روزها تصاویرش دست به دست می شود، جز نسخه های اولیه است و برای انجام تست سامانه خنک کاری بوده و از هفته ها قبل در مناطق گرمسیری و جنوبی کشور حضور داشته است. حال برای برگزاری تستی دیگر این خودرو به تهران بازگشته و صرفاً به خاطر یک تست کوتاه، بدون پوشش استتاری وارد خیابان ها شده است. بدیهی است که در آینده نزدیک برخی تست های دیگر با نمونه های جدید تولیدی انجام می شود و آن موقع مردم می توانند نسبت به محصول جدید ایران خودرو، نگاهی کامل تر را داشته باشند».

خودرو

ایران خودرو