۰ نفر

اقتصاد‌آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت روز خودرو(۱۳۹۹/۰۸/۱۹)/ تقاضا برای خرید به حداقل رسید

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبر: 480310
قیمت روز خودرو(۱۳۹۹/۰۸/۱۹)/ تقاضا برای خرید به حداقل رسید

امروز در بازار خودرو شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها و کاهش جزیی در برخی مدل‌ها هستیم اما به گفته نمایشگاه‌داران، با وجود افت شدید قیمت خودرو همچنان کسی ریسک خرید را قبول نمی‌کند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نگاهی به وضعیت بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که جو ریزش قیمت دلار در بازار خودرو پابرجاست و اگرچه نرخ ارز نسبت به سه روز گذشته افزایش یافته اما خودرو همچنان با شیب ملایمی در مدار نزولی است؛ البته امروز قیمت بسیاری از خودو‌ها ثابت مانده و فقط در برخی مدل‌ها افت ۲ تا ۵میلیون تومانی را شاهد بودیم.

در این میان به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، این روز‌ها خرید خودرو به حداقل رسیده و تعداد فروشندگان افزایش یافته است؛ همین موضوع باعث تشدید جو کاهشی در بازار خودرو شده و در این وضعیت کسی ریسک خرید را قبول نمی‌کند و از طرفی دارندگان خودرو هم از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها در صدد فروش فوری خودرو‌هایشان هستند.

در همین رابطه سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل نیز از کشش بازار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها خبر داده و اظهار کرد که اگر روند نزولی دلار ادامه‌دار باشد و آرامش به بازار ارز بازگردد، قیمت خودرو ارزان‌تر و قفل بازار شکسته خواهد شد.

قیمت روز خودرو ۱۹آبان ماه۹۹

نگاهی به قیمت‌های امروز خودرو در بازار آزاد حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۰۰میلیون و پراید۱۳۲ به حدود ۱۰۵میلیون تومان رسیده است؛ همچنین دارندگان تیبا صندوقدار قیمت این خودرو را ۱۱۷میلیون و تیبا۲ را ۱۳۵میلیون تومان اعلام کردند.

قیمت کوییک در بازار امروز به ۱۵۰ و ساینا به حدود ۱۳۶میلیون تومان رسید؛ در بین محصولات ایران‌خودرو، قیمت سمند ال‌ایکس ۱۹۳میلیون، رانا ۲۲۰میلیون، دنا معمولی ۲۹۰میلیون و دنا پلاس توربو اتوماتیک ۴۹۴میلیون تومان است.

قیمت روز انواع پژو در بازار آزاد

امروز قیمت هر دستگاه پژو۲۰۶ تیپ دو ۲۰۴میلیون، پژو۲۰۶ تیپ پنج حدود۲۸۰ میلیون و پژو۲۰۶ صندوقدار ۲۷۸میلیون تومان است؛ قیمت پژو۲۰۷ دنده‌ای هم به ۳۲۵میلیون و مدل اتومات این خودرو به ۴۸۰میلیون تومان رسید، همچنین پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد امروز ۲۷۲میلیون و پژو پارس ال‌ایکس ۲۶۷میلیون تومان قیمت خورد.