۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

درباره دناپلاس توربو اتوماتیک بیشتر بدانید +عکس

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
کد خبر: 473063
درباره دناپلاس توربو اتوماتیک بیشتر بدانید +عکس

دنا پلاس توربو اتوماتیک یک خودروی سدان از خانواده دنا است که حدود یکسال پیش توسط شرکت ایران‌خودرو طراحی و تولید شد؛ اگرچه دناپلاس توربو اتوماتیک به لحاظ ظاهری کاملا مشابه دنا پلاس بوده اما از لحاظ فنی به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از جدیدترین محصولات شرکت ایران‌خودرو است که چندی پیش با ایجاد تغییراتی در دنا پلاس، راهی بازار داخلی شد؛ دنا پلاس توربو اتوماتیک دنا پلاس توربو اتوماتیک همچون دنا و دنا پلاس، یک سدان خانوادگی محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در رده‌D قرار دارد؛ در یک نگاه کلی دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیار کمی با دنا‌پلاس دارد اما به لحاظ فنی به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز شده است.

دنا پلاس توربو

تفاوت‌های دناپلاس توربو اتوماتیک با دنا پلاس

دنا پلاس توربو اتوماتیک به پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی توربو شارژ مجهز است. این پیشرانه داخلی که TC7 یا همان EF7 توربو نام دارد، ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. توان این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE به چرخ های جلوی دنا پلاس توربو اتوماتیک انتقال پیدا می کند.

این جعبه دنده که توسط HPT طراحی شده است، دارای سیستم مبدل گشتاوری و خنکاری مستقل است و تنظیمات حالت اسپرت، برفی و تعویض دنده تیپ ترونیک بر روی آن دیده می شود. با توجه به نصب سیستم انتقال قدرت جدید برای این نمونه دنا پلاس، شاهد هستیم که مجموعه رام، سیستم تعلیق، طَبَق، خروجی دود و… در این خودرو ارتقا پیدا کرده است. همچنین سیستم فرمان از حالت هیدرولیکی به الکتریکی EPS تبدیل شده و به این ترتیب، دنا پلاس توربو اتوماتیک هم به فرمان کمکی برقی مجهز گردیده است.

دنا پلاس توربو

در حال حاضر دنا پلاس توربو اتوماتیک با امکانات و ویژگی های زیر تولید و به مشتریان عرضه می‌شود؛

1- دناپلاس توربو اتوماتیک مجهز به گیربکس اتوماتیک شش دنده با قابلیت تعویض دنده دستی  تیپترونیک در کنار حالت‌های اسپرت و برفی

2- بکارگیری موتور توربو شارژر

3- فرمان برقی برای فرمان‌پذیری بهتر

4- سیستم تعلیق جدید جلو شامل: رام، اکسل‌های جلو، فنر، کمک فنر‌ها، سیستم ترمز دیسکی، تویی پنج پیچ، میل موج‌گیر جدید و طبق‌ها برای ایمنی بالا و راحتی

5- طراحی جدید دسته موتورها برای افزایش و بهبود عملکرد موتور

6- سیستم اگزوز جدید

7-تغییر سرشاسی

8-بهبود سیستم تعلیق جلو برای افزایش راحتی خودرو

9-تغییر در طراحی رام که تاثیر قابل توجهی در خوش‌دستی و کاهش فضای موتور در کابین داشته است

10-کاهش وزن خودرو برای کاهش مصرف سوخت

11-بازنگری و بهبود کلیه دسته سیستم‌ها

12- بهبود سیستم پدال شامل: کاسه پدال، پدال ترمز برای ارتقای ایمنی خودرو

13- بهبود سیستم انتقال قدرت شامل: بهبود در پلوس‌های چپ و راست، بهبود در سیستم هوارسانی توربوشارژ

14- بهبود جلوآمپر مطابق با خواست مشتریان

15- ارتقا فناوری سیستم تعویض دنده اتوماتیک

16- ارتقای سیستم مدیریت موتور EMS شامل: پدال گاز، کویل، انژکتور‌ها، ریل سوخت، دریچه گاز برقی، سنسور‌های اکسیژن، سنسور ضربه، سنسور دور موتور، ارتقاءECU

دنا پلاس توربو

قیمت دناپلاس توربو اتوماتیک در کارخانه و بازار

اوایل شهریور ماه گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت دناپلاس اتوماتیک را ۲۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای مشتریان بهار ۹۹ اعلام کرد و در تاریخ شانزدهم همین ماه تحویل سری اول دنا پلاس توربو اتوماتیک آغاز شد.

همزمان با عرضه دناپلاس توربو اتوماتیک به بازار قیمت این خودرو سربه فلک کشید به طوریکه در همان ابتدا برخی آگهی‌های فروش اینترنتی قیمت را تا 520میلیون تومان بال بردند و حالا با گذشت حدود یکماه از تحویل سری اول دناپلاس توربو اتوماتیک شاهد صعود قیمت آن تا 665میلیون تومان هستیم.