۰ نفر

معرفی کانسپت جدید دانگ فنگ در نمایشگاه خودرو پکن

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبر: 472286
معرفی کانسپت جدید دانگ فنگ در نمایشگاه خودرو پکن

امسال خودروهای جذاب زیادی از سراسر دنیا به نمایشگاه خودروی پکن آمدند اما کانسپت های چینی از سال های گذشته جذاب تر و مدرن تر شده بودند و یکی از بهترین ها کانسپت جدید «دانگ فنگ» بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ تنها نمایشگاه امسال در جهان بود که بازدید عمومی داشت و چینی ها پس از کنترل خوب همه گیری کرونا در کشورشان می خواستند پیشرفت های خود را در صنعت خودرو به جهان نشان دهند. تمام خودروسازان مطرح دنیا محصولات جدید خود را به این نمایشگاه آورده بودند، چراکه بازار چین بازار بسیار مهمی برای آن هاست، اما نمایشگاه امسال پکن از یک نظر با سال های گذشته متفاوت بود و آن هم رونمایی از کانسپت های چینی و جذابی بود که جسارت آن ها را در طراحی آینده نشان می داد.

در خبرهای قبل، کانسپت جذاب چانگان با نام Vision-V را بررسی کردیم و در این خبر کانسپت جدید دانگ فنگ را معرفی می کنیم.

در آغاز برگزاری نمایشگاه خودروی پکن کمپانی دانگ فنگ زیرمجموعه جدیدی از این کمپانی را معرفی نمود. نشان «وویاه» “VOYAH” جدیدترین زیرمجموعه دانگ فنگ است که تولید خودروهای تمام برقی و پرمیوم را در برنامه های خود دارد. بسیاری از چینی ها مثل «چری» و «جیلی» هم در سال های اخیر برندسازی محصولات برقی و پرمیوم را انجام داده بودند و حالا نوبت به دانگ فنگ رسیده تا با نشانی جدید سهمی از این کلاس را در بازار چین و یا حتا در آینده در بازارهای دیگر داشته باشد.

خودروی چینی

 

خودروی چینی

کانسپت رونمایی شده، “i-Free” نام دارد که یک کراس اوور لوکس است و طراحی جسورانه و خاصی را در بدنه دارد. بی شک یکی از زیباترین کانسپت های رونمایی شده در پکن i-Free است، چراکه المان های طراحی خاص و مدرنی را ارائه می دهد که پیش از این کم تر در کانسپت های چینی دیده می شد. خاص ترین بخش طراحی در این کانسپت مربوط به جلوی خودروست، جایی که ورودی های هوای تزیینی با طرح الماسی طراحی شده اند، کاپوت برجسته طراحی شده و چراغ ها ی باریک توسط خطی طلایی از پایین به هم متصل می شوند. این خطوط طلایی در قسمت های دیگر سپر و رینگ هم دیده می شود که جلوه خاصی به طراحی i-Free داده است.

همچون بسیاری از طرح های مفهومی جدید در این خودرو آینه های کناری حذف شده اند و دوربین ها جای آن ها را گرفته اند. در قسمت عقب، بالِ هم‌تراز با سقف را داریم که مثل سقف به رنگ مشکی درآمده و چراغ های عقب همانند چراغ های جلو باریک و تمام ال ای دی طراحی شده اند. نکته جذاب دیگر در طراحی i-Free، رینگ های دورنگ با طراحی الماسی است که نشان VOYAH را در وسط دارد. کابین این کانسپت هنوز رونمایی نشده اما کمپانی اعلام کرده که امکانات مدرن و هوشمندی مثل تشخیص صدا و چهره و تشخیص حالت راننده را در این خودرو خواهید داشت.​

خودروی چینی

خودروی چینی

همان طور که اشاره شد، نمونه مفهومی i-Free یک شاسی بلند تمام برقی و پرمیوم است، البته دانگ فنگ مشخصات پیشرانه این خودرو را اعلام نکرده اما Voyah قصد دارد نمونه تولیدی این خودرو را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند و این بدان معناست که نام i-Free تنها به معرفی همین کانسپت ختم نمی شود و در آینده نسخه تولیدی این کانسپت را (البته با تغییرات) خواهیم دید. طبق برنامه های اعلام شده، کمپانی دانگ فنگ قصد دارد این مدل را در کارخانه سابق «دانگ فنگ – رنو» تولید و در بازار چین به فروش برساند.