۰ نفر

یک کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

قیمت روز خودرو (۹۹/۷/۸)/ کمبود عرضه و تورم بالا دو پارامتر اصلی التهاب بازار

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 470627
قیمت روز خودرو (۹۹/۷/۸)/ کمبود عرضه و تورم بالا دو پارامتر اصلی التهاب بازار

یک کارشناس بازار خودرو، کمبود عرضه و تورم بالا را علت اصلی نوسان قیمت خودرو عنوان کرد و گفت: در صورت افزایش عرضه از سوی خودروسازان، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ حسن کریمی‌سنجری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو متاثر از دو پارامتر ملتهب شده، اظهار کرد: یکی از موارد تاثیرگذار بر نوسان قیمت خودرو عوامل اقتصادی مثل تورم بالا، کاهش ارزش پول ملی در برابر ارز‌های خارجی و نقدینگی‌های سرگردان است.

او اضافه کرد: از طرفی کاهش عرضه از سوی خودروسازان که ناشی از کمبود قطعه، تولید همراه با زیان و آسیب چرخش نقدینگی است، نیز در التهاب بازار خودرو تاثیرگذار بود.

به گفته این کارشناس بازار خودرو، ریشه اصلی مشکل خودروسازان ارزان‌فروشی و یا همان نظام غلط قیمت‌گذاری است و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی‌توان انتظار افزایش تولید از سوی آن‌ها داشت؛ ضمن اینکه در شرایط فعلی نوسان قیمت در همه بازارها نمود پیدا کرده ولی بازار خودرو بیشتر درگیر التهاب شده است.

قیمت خودرو واقعی نیست

کریمی در پایان تاکید کرد: قیمت‌های فعلی خودرو واقعی نیست و حباب دارد که در صورت افزایش عرضه و کاهش تورم، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

قیمت روز خودرو ۸مهر ماه۹۹

بر اساس قیمت‌های اعلام شده در سایت‌های فروش اینترنتی خودرو، امروز قیمت پراید۱۱۱ به حدود ۱۳۱میلیون، پراید۱۳۱ به ۱۱۴میلیون و پراید۱۳۲ به ۱۱۸میلیون تومان رسید.

همچنین دارندگان تیبا هاچ‌بک، قیمت روز این خودرو را ۱۵۱میلیون و تیبا صندوقدار را حدود ۱۳۲میلیون تومان اعلام کردند؛ قیمت ساینا نیز حدود ۱۵۵میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۷۰میلیون و کوییک‌آر ۱۷۶میلیون تومان است.

قیمت انواع پژو در بازار آزاد

امروز قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در آگهی‌های فروش اینترنتی به حدود ۲۲۰میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ به ۲۷۳میلیون و مدل صندوقدار این خودرو به ۲۷۲میلیون تومان رسید؛ همچنین قیمت اعلام شده برای پژو۲۰۷ دنده‌ای هم در بازار امروز تقریبا ۳۱۷میلیون و اتوماتیک این خودرو ۴۶۲میلیون تومان بود.

همچنین دارندگان پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی قیمت این خودرو را ۲۰۰میلیون و پژو پارس ساده را ۲۳۸میلیون تومان اعلام کردند؛ بر همین اساس قیمت روز سمند ال‌ایکس به ۲۰۱میلیون، سمند سورن ۲۶۶میلیون، رانا ال‌ایکس ۲۳۰میلیون، دنا معمولی ۳۱۵میلیون، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۳۸۸میلیون، دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۶۸میلیون و دنا پلاس اتوماتیک توربو به حدود ۶۴۸میلیون تومان رسید.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

امروز قیمت خودرو‌های مونتاژی هم در بازار آزاد گران شد؛ بر این اساس قیمت پژو۲۰۰۸ به حدود یک میلیارد و ۱۴۵میلیون تومان، سیتروئنC٣ به ۹۷۰میلیون، سراتو ۹۷۵میلیون، مزدا۳ به یک میلیارد و ۶۸میلیون، ساندرو اتوماتیک به ۵۱۲میلیون و ساندرو استپ‌وی به حدود ۵۵۰میلیون تومان رسیده است.

همچنین در این بازار، هایماS۵ با قیمت تقریبی ۶۷۶میلیون، هایماS۷ توربو ۸۰۸میلیون، هاوال ۷۸۴میلیون، جکS۳ حدود ۵۳۵میلیون، جکS۵ تقریبا ۷۵۱میلیون و چانگان حدود ۵۲۱میلیون تومان معامله می‌شود.