۰ نفر

شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن اعلام کرد

کاهش ۲۳درصدی فروش تویوتا در آمریکا

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 464169
 کاهش ۲۳درصدی فروش تویوتا در آمریکا

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن امروز اعلام کرد که فروش این شرکت در آمریکا به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شب گذشته اعلام کرد که فروش این شرکت در ماه آگوست در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

دلیل این کاهش تعطیل شدن حدود دو ماهه شرکت‌های خودروسازی در آمریکا با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار بی ثباتی اقتصادی پیش‌آمده در آمریکا عنوان شده است.

این پنجمین ماه متوالی است که شرکت تویوتا شاهد کاهش فروش خودرو در آمریکا است.

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی هم اعلام کرده که نسبت به سال گذشته 8.4 درصد کاهش فروش داشته که بخش قابل توجهی از این رقم مربوط به افت فروش به شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها بوده است. شرکت‌های خودروسازی در آمریکا به شدت در تلاش هستند تا با هدف بالا بردن فروش خود پس از تعطیلی‌های کرونایی تا آنجا که می‌توانند خودرو به نمایندگی‌ها تحویل دهند. پایین آمدن تعداد خودروها در نمایندگی‌ها باعث شده بود تا آنها تخفیف کمتری به مشتریان داده و قیمت مدل‌های معروف را بالا ببرند.

بنا به اعلام دو موسسه LMC و جیدی پاور که پیش بینی کرده بودند در ماه آگوست فروش خودرو در آمریکا 20 درصد پایین خواهد آمد، 45 درصد از خودروهایی که در ماه آگوست در آمریکا به فروش رفته‌اند کمتر از 20 روز در نمایندگی‌ها بوده‌اند که نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

موسسه تروکار نیز اعلام کرده که قیمت خودرو در آمریکا نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد رشد کرده است.