۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تولید ۵ماهه ایران‌خودرو به ۱۶۹هزار دستگاه رسید/ پژو ۲۰۰۸همچنان در خط تولید

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 462481
تولید ۵ماهه ایران‌خودرو به ۱۶۹هزار دستگاه رسید/ پژو ۲۰۰۸همچنان در خط تولید

آمار‌ها نشان می‌دهد که در ۵ماهه نخست سال جاری، گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید بیش از ۱۶۹هزار دستگاه خودروی سواری به رشد ۳۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بر اساس آماری که از عملکرد ایران‌خودرو در سایت کدال منتشر شده، این شرکت طی مدت مذکور موفق به ثبت تولید ۱۶۹هزار و ۶۵خودروی سواری و تحویل ۱۴۳هزار و ۹۵۳دستگاه خودرو شده که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، تولید و فروش آن به ترتیب با رشد ۳۱.۹ و ۱۳.۶درصدی همراه بوده است.

بر این اساس ایران‌خودرو در ۵ماهه سال۹۸ مجموعا ۱۲۸هزار و ۱۴۹خودرو تولید کرده و ۱۲۶هزار و ۶۱۲دستگاه نیز به فروش رسانده بود؛ همچنین مجموع درآمد حاصل از فروش شرکت از ابتدای امسال تا مرداد ماه به ۹۲ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به درآمد 58 هزار میلیارد ریال سال قبل حدود ۶۰درصد افزایش یافته است.

عملکرد ایران‌خودرو در مرداد ماه

طبق همین آمار، ایران‌خودرو در مرداد ماه امسال تولید ۱۲۸۱۴۹دستگاه خودروی سواری را به ثبت رساند و موفق شد ۱۲۶۶۱۲خودرو نیز به بازار عرضه کند که به این ترتیب در این ماه نیز با ۲۴.۲درصد رشد تولید و ۹.۸درصد افزایش فروش، عملکرد مثبتی نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است.

میزان تولید ایران‌خودرو از فروردین تا مرداد۹۹

بررسی جزییات تولید ایران‌خودرو طی ۵ماه گذشته نشان می‌دهد که در این مدت، ۱۲۱۳۷۱گروه پژو، ۱۷۱۱۵گروه سمند، ۳۹۰۳دساه رانا، ۲۱۷۲۶دستگاه دنا تولید شده است؛ همچنین آمار تولید هایما به ۹۴دستگاه، دانگ‌فنگ ۲۴۸۷دستگاه و وانت و سایر محصولات جدید به ۲۲۱۰دستگاه تا مرداد ماه رسید.

در این میان همچنان آمار تولید سوزوکی و تندر۹۰ صفر بوده و شرکت طی ۵ماه فقط یک دستگاه سوزوکی و ۷۱دستگاه ال۹۰ به بازار عرضه کرده است.

تلاش پژو۲۰۰۸ برای ماندگاری در خط تولید با یک‌دستگاه

همچنین در این گزارش تولید ۱۵۹دستگاه پژو۲۰۰۸ طی ۵ماه امسال و تیراژ ۱ دستگاه از این خودرو در مرداد ماه به ثبت رسیده که نشان می‌دهد ایران‌خودرو کماکان درحال نگه‌داشتن این خودرو حتی با تولید یک دستگاه است.