علی رغم اینکه میزان تولید خودرو در نقاط مختلف جهان رو به کاهش است، این آمار در برخی کشورهای آسیایی در حال رشد بوده که در صدر آنها چین قرار دارد و در حال حاضر یکی از هر سه خودروی جهان در این کشور تولید می‌شود.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ تقریبا یکی از سه خودروی تولید شده در سراسر جهان (32درصد) در سال 2019 در کارخانجات چین بود. همانطور که در ارقام ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو OICA مشاهده می‌شود، در جهان تعداد خودروهای کمتری نسبت به سال 2014 تولید می‌شود، اما چندین بازار آسیایی توانستند حجم تولید خود را افزایش دهند.

گفتنی است که هند یکی از بیشترین افزایش‌ها را نشان داد: تقریبا 15درصد در پنج سال و تولید سالانه 3.6میلیون خودرو.

بیشترین کاهش در صنعت خودروسازی بیمار آمریکا دیده شد که در بین سال‌های 2014 تا 2019، 40درصد از تولید داخلی خود را از دست داد.

آلمان نیز تعداد خودروهای کمتری در کشور خود تولید می‌کند، اما تولیدکنندگان آلمانی مانند فولکس واگن، بخشی از عامل افزایش تولید در چین هستند. در سال 2019، بازار چین حدود 39درصد از کل فروش فولکس واگن را به خود اختصاص داد.

تغییر محل‌های تولید تنها یکی از جنبه‌های بین‌المللی‌سازی صنعت خودرو محسوب می‌شود. دانش عملی نیز به همراه ورود تولیدکنندگان به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با سایر شرکت‌های آسیایی یا چینی، با تولید همراه می‌‎شود، که معمولا انتقال فناوری را نیز به دنبال دارد.

در نمودار ارائه شده، تعداد خودروهای تولید شده بین سال‌های 2014 تا 2019 در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید؛

تولید خودرو