۰ نفر

رشد یک تا ۱۲میلیون تومانی قیمت خودروها نسبت به ابتدای هفته

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸
کد خبر: 457845
رشد یک تا ۱۲میلیون تومانی قیمت خودروها نسبت به ابتدای هفته

مشاهدات میدانی از بازار خودروی پایتخت حاکی از رشد یک تا ۱۲میلیون تومانی قیمت خودروها نسبت به روز شنبه ابتدای هفته جاری (۱۲مرداد ماه) است که این افزایش قیمت‌ها بیشتر در گروه ایران‌خودرو مشهود بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، امروز و در گروه سایپا قیمت همه خودروها در مقایسه با شنبه گذشته بدون تغییر ماند.

براساس این بررسی از جمله نرخ های بازار، پراید ۱۱۱ به ۹۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۸۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ به ۸۱ میلیون تومان، تیبا صندوق دار به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۰۷.۵ میلیون تومان و ساینا ۱۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

علاوه براین، در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه سمند ال.ایکس با افزایش دو میلیون تومانی نسبت به شنبه گذشته به ۱۴۵ میلیون تومان، سمند سورن به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.ال. ایکس با افزایش سه میلیون تومانی به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو پارس با موتور TU5 به ۲۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد یک میلیون تومانی به ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد سه میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ وی هشت با رشد سه میلیون تومانی به ۱۹۴ میلیون تن تومان رسید.

همچنین هر دستگاه رانا ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی با رشد هفت میلیون تومانی به ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۳۱۰ میلیون تومان، دنا معمولی بدون تغییر نسبت به شنبه گذشته ۲۱۲ میلیون تومان، هر دستگاه دنا پلاس با رشد ۲ میلیون تومانی به ۲۶۲ میلیون تومان و هر دستگاه هایما S7 بدون تغییر به ۵۶۰ میلیون تومان رسید .

 کارشناسان از عرضه نشدن تعداد کافی خودرو از سوی خودروسازان، همچنین تغییر قیمت ها متناسب با نرخ ارز و فعالیت در سایر بازارهای موازی به عنوان اصلی‌ترین دلایل شرایط بازار کنونی خودرو یاد می‌کنند.

پیش از این "مهدی صادقی نیارکی، "معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه منطقی سازی و واقعی سازی قیمت خودرو است، تاکید کرد: ما به دنبال رهاسازی و آزادسازی قیمت خودرو و طرح هایی همچون تعیین آن در حاشیه بازار نیستیم.

به گفته وی، اکنون قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودروها مشخص بوده و به خودروسازان ابلاغ شده است، با این حال قیمت‌ها در بازار متأثر از نوسان اقتصادی، بازارهای موازی، نرخ ارز و غیره است که قیمت‌هایی منطقی نیستند.

صادقی نیارکی گفت: با وجود اینکه در موضوع فروش فوری و پیش‌فروش‌های اخیر خودروسازان محدودیت‌های زیادی اعمال شد، اما برخی در جامعه روی خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای و مصرفی حساب می‌کنند و همین موضوع تشدید قیمت‌ها را به دنبال داشته است.