۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

قیمت‌ خودرو‌ (۱۳۹۹/۴/۱۷) /تب تُند افزایش نرخ معاملات!

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 451376
قیمت‌ خودرو‌ (۱۳۹۹/۴/۱۷) /تب تُند افزایش نرخ معاملات!

یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به کاهش نرخ ارز بیان کرد: اگرچه جو بازار خودرو امروز اندکی ریزشی شده اما تب قیمت‌ها همچنان بالا است.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال و هوای امروز بازار خودرو توضیح داد: قیمت خودرو امروز متاثر از تغییر جهت بازار ارز اندکی کاهش یافته اما این روند با ثبات نیست چراکه عوامل دیگری غیر از قیمت دلار بر بهای خودرو تاثیرگذار بوده که هنوز اصلاح نشده است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر التهاب بازار خودرو شیوه غلط قیمت‌گذاری است که باعث شده فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به یک فرصت طلایی برای مردم که نمی‌توان اسم دلال روی آن‌ها گذاشت، تبدیل شود زیرا تا زمانی که زمینه سوء‌استفاده فراهم است نباید مردمی که به دنبال کسب سود هستند را مقصر یا دلال بدانیم.

زاوه به تاثیر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌ و ثبت نام خودرو انجام شده بر قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: اگرچه قرار بود این طرح بازار خودرو را به سمت آرامش سوق دهد و قیمت و تقاضا را تعدیل کند اما تعداد شرکت‌کنندگان نشان داد که همچنان عرضه نسبت به تقاضا در سطح پایین‌تری قرار دارد و همین موضوع باعث ترغیب فروشندگان به افزایش قیمت‌ خودرو در بازار آزاد می‌شود.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: البته قیمت خودرو درحالی روبه بالا است که معاملات چندانی انجام نمی‌شود و بازار در شرایط رکود به سرمی‌برد، اما جو روانی حاکم در بازار به سمت گرانی است و بازیگران منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند.

قیمت خودرو امروز چند؟

گفتنی است که قیمت‌های اعلام شده توسط آگهی‌های فروش در سایت‌های اینترنتی به دست آمده و قطعی نیست.

بر این اساس در بازار آزاد امروز قیمت پراید مدل۱۱۱ حدود ۸۶میلیون و مدل۱۳۱ آن تقریبا ۷۶میلیون تومان است؛ همچنین تیبا۲ با قیمت ۹۶میلیون و تیبا صندوقدار حدود ۸۷میلیون تومان معامله می‌شود، ضمن اینکه نرخ هر دستگاه ساینا به ۹۷میلیون و کوییک به ۱۱۱میلیون تومان رسید.

قیمت انواع پژو در بازار تهران

به همین ترتیب، امروز قیمت هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد تهران ۱۲۵میلیون، پژو پارس ۱۵۲میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۱۴۲میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ تقریبا ۱۷۲میلیون و پژو ۲۰۶صندوقدار V۸ حدود ۱۶۸میلیون تومان است.

همچنین پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد حدود ۲۱۱میلیون و ۲۰۷اتوماتیک ۲۷۰میلیون تومان قیمت خورد و پژو ۲۰۰۸ نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته حدود ۶۰۰میلیون تومان است.

قیمت خودروهای مونتاژی پرطرفدار

امروز قیمت تقریبی اعلام شده برای هر دستگاه سراتو ۵۴۸میلیون، چانگان ۳۳۰میلیون، هایما S۷ حدود ۴۶۹میلیون و جک مدل S۵ بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۵۰میلیون تومان است.