۰ نفر

مراسم رونمایی از ایران خودرو K125 به تعویق افتاد

۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
کد خبر: 450342
مراسم رونمایی از ایران خودرو K125 به تعویق افتاد

اطلاعات رسیده حاکی از آن است که برگزاری مراسم رونمایی از کراس اوور ملی ایران خودرو در امروز (۱۳تیر ۱۳۹۹) لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است. پیش از این منابع آگاه می گفتند که «ایران خودرو K125» جمعه ساعت ۸صبح به صورت رسمی در مجموعه شرکت ساپکو مانند K132 معرفی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، اطلاعات رسیده حاکی از آن است که برگزاری مراسم رونمایی از کراس اوور ملی ایران خودرو در امروز (۱۳ تیر ۱۳۹۹) لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است. پیش از این منابع آگاه می گفتند که «ایران خودرو K125» جمعه ساعت ۸ صبح به صورت رسمی در مجموعه شرکت ساپکو مانند K132 معرفی می شود.

 این مراسم که قرار بود با حضور برخی مقامات دولتی از جمله سرپرست وزارت صمت برگزار شود، به زمانی دیگر موکول شد. آن طور که مشخص است، به خاطر برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سرپرست وزارت صمت امکان حضور در مراسم رونمایی و معرفی «ایران خودرو K125» را نداشته و برای همین اولین مراسم معرفی رسمی این کراس اوور منتفی شده است.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که در شرایط فعلی، ایران خودرو چه زمانی را برای معرفی کراس اوور خود اعلام می کند. اولین کراس اوور با نشان ایران خودرو به پروژه و کد فنی K125 معروف است و با توجه به ظرفیت های قرارداد برجامی پژو و این خودروساز داخلی، از اصول پلتفرم PF1 گروه PSA برای تولید ایران خودرو کی ۱۲۵ استفاده شده است. با توجه به طرح های اولیه منتشر شده از این خودرو و از سویی ساخت پژو ۲۰۰۸ بر روی پلتفرم PF1، مشخص است که مهندسان ایران خودرو این کراس اوور فرانسوی را برای تولید محصول خود به عنوان الگو انتخاب کرده اند. به گفته منابع آگاه در بحث اصول سازه و قالب ها، اشتراک های زیادی میان پژو ۲۰۰۸ نسل اول فیس لیفت (نسخه موجود در ایران و تولید شده توسط ایکاپ) و ایران خودرو K125 وجود دارد. همچنین یکی از مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو گفته است که سعی دارند تا با استفاده از ظرفیت های پلتفرم PF1، فاصله محوری K125 را بیشتر از پژو ۲۰۰۸ در نظر بگیرند و فاصله محوری مشابه به پژو ۳۰۱ و K132 را در این کراس اوور داخلی استفاده کنند.

در مصاحبه های رسمی مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شده است که نسخه ساده ایران خودرو کی ۱۲۵، از پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 استفاده می شود. این پیشرانه توان ۱۱۳ تا ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ تا ۱۵۴ نیوتن متر تولید می کند و امکان اتصال جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE4 و ۶ سرعته دستی بر روی آن وجود دارد. نمونه اتوماتیک ایران خودرو K125 به پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی TC7 پلاس مجهز است. این پیشرانه نسخه ارتقا یافته TC7 یا همان EF7 توربو است که با فناوری توربو شارژر و سامانه زمان بندی دوگانه و هوشمند سوپاپ ها، امکان تولید ۱۶۳ تا ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۵۳ نیوتن متر دارد. در این نمونه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE استفاده خواهد شد. تمام نسخه های ایران خودرو کی ۱۲۵ مانند پژو ۲۰۰۸ و اکثر کراس اوورهای جمع و جور، تک دیفرانسیل جلو است. در این محصول جدید ویژگی هایی مانند فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تهویه دیجیتال، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفر، دو کیسه هوا (۶ کیسه هوا در نسخه فول آپشن)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، شیشه ها و آینه های برقی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، باربند تزیینی و… به چشم می خورد.

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو