۰ نفر

معاون وزیر صنعت در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

بازار خودرو کنترل خواهد شد/ خودروسازان نارضایتی از قیمت‌های جدید را کتبا اعلام کنند

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 445792
بازار خودرو کنترل خواهد شد/ خودروسازان نارضایتی از قیمت‌های جدید را کتبا اعلام کنند

رییس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده از کنترل بازار خودرو در پی اجرای برنامه‌های وزارت صمت خبر داد و گفت: با برنامه‌ای که وزارت صمت برای افزایش تیراژ خودرو دارد این بازار را کنترل خواهد کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ عباس تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تاثیر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌های خودرو در کنترل بازار توضیح داد: قرعه‌کشی خودرو و تامین این کالا به روش فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش، در مراحل اولیه قرار دارد و اگرچه فعلا به هدف اصلی که کنترل تقاضا و قیمت خودرو است نرسیده اما به طور حتم با تکرار این روش‌ها و همچنین انجام مشارکت در تولید خودروسازان، به همراه برنامه‌هایی که وزارت صمت برای افزایش تولید دارد، بازار خودرو کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به خودرو‌های معوق خودروسازان اظهار کرد: اگر ما با بیماری کرونا روبه‌رو نبودیم خودروسازان هیچ خودروی معوقی نداشتند در حال حاضر هم با توجه به وضعیت خوب تولید، این مشکل به زودی حل خواهد شد.

تابش بیان کرد: سهم معوقات در تولید مشخص است، نسبت خودروهای معوق به تولید ۴۰ به ۶۰ درصد است و مجددا از این ٤٠درصد ۶۰ به ۴۰درصد نسبت فروش فوق‌العاد‌ه و پیش‌فروش‌ها است؛ بنابراین فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌هایی که در این مدت انجام شده ربطی به معوقات ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف نارضایتی خودروسازان از قیمت‌های جدید چه خواهد شد؟ اظهار کرد: مرجع‌ قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت است و درصد افزایش قیمت خودرو توسط این شورا تعیین شده و سازمان حمایت دخالتی در این موضوع ندارد اما اگر خودروسازان به قیمت‌ها اعتراض دارند باید به صورت کتبی این انتقاد را به ما ارسال کنند و ما در این صورت مشکل را بررسی خواهیم کرد.