۰ نفر

تولید پژو ۴۰۵ بنزینی متوقف شـد

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۸
کد خبر: 445538
 تولید پژو ۴۰۵ بنزینی متوقف شـد

مراسم پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این مراسم صبح امروز با حضور معاون مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت و قائم مقام و معاون اجرایی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.

در این مراسم امیر جعفرپور معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، 27 سال تولید پژو 405 در گروه صنعتی ایران خودرو را روز به روز رو به بهبود دانست و گفت: ارتقاء از استاندارد یورو4 به یورو5 و از سوی دیگر الزام رعایت استانداردهای 85گانه ملی که به خودروسازها ابلاغ شده، هزینه‌های تمام شده محصول را بالا می برد که باعث شده تولید این‌گونه خودروها صرفه اقتصادی نداشته باشد. از سوی دیگر توجه گروه صنعتی ایران خودرو به مسایل زیست محیطی و تولید محصولات کم مصرف باعث توقف تولید این محصول شده است.

جعفرپور افزود: داخلی سازی 50 درصدی خودروهای تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو در سه سال گذشته به بیش از 90 درصد در حال حاضر رسیده است که این مهم برای محصول جدید K132 به 5/92 درصد می رسد و بزودی با همکاری شرکت های دانش بنیان قطعات باقی مانده هم داخلی سازی خواهند شد و نهایتا تا سال 1400 خودکفایی در صنعت خودرو سازی را جشن خواهیم گرفت.

معاون مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در پایان سخنان خود شرکت ایران خودرو خراسان را چابک ترین و پرتلاش‌ترین شرکت در بین شرکت های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو دانست و افزود: این تلاش باعث شده ایران خودرو خراسان تولید و عرضه با کیفیت ترین خودروهای گروه صنعتی و کشور را در کارنامه خود داشته باشد.

سعید تاجیک قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت: تمام محصولات تولیدی ایران خودرو خراسان دارای استاندارد یورو5 است. فقط خودرو پژو 405 دارای استاندارد یورو4 بود که آن هم امروز تولیدش متوقف می شود. از رده خارج کردن محصولات با مصرف زیاد سوخت و سطح استانداردهای زیست محیطی پایین می تواند نقش بسزایی در کاهش میزان آلایندگی محیط زیست و هوای شهرها داشته باشد.

بیژن زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز توقف تولید پژو 405 جی ال ایکس بنزینی را در راستای اجرای استانداردهای زیست محیطی کشور و به هدف تولید خودرو کم مصرف با آلایندگی کمتر و توجه به نوسازی سبد محصول بر اساس خواست مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو دانست.

زاهدی فرد گفت: در این شرکت خودروهای شاسی بلند هایما اس7 و هایما اس5 با موتور توربو شارژ و از خانواده پژو، خودروهای 405 بنزینی، 405گازسوز و SLX با موتور TU5 و پژو پارس تولید می شود که از امروز تولید پژو 405 بنزینی با موتورXU7 متوقف می شود.

وی افزود: به منظور جایگزینی ظرفیت خالی ایجاد شده از حذف پژو 405، تولید پارس از 130دستگاه در ساعت به 200 دستگاه در ساعت افزایش می یابد.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان افزود: قصد داشتیم به‌منظور جایگزینی خودرو 405 یک خودرو جدید به خط تولید اضافه کنیم اما مشکلات غیر قابل پیش بینی که ویروس کرونا در سراسر جهان به‌وجود آورد باعث شد این امر به تاخیر بیفتد، ولی تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پایان سال جاری و نهایتا ابتدای سال آینده، این خودرو جدید را به سبد محصولات ایران خودرو خراسان اضافه کنیم.