۰ نفر

مشکل تکمیل ثبت‌نام برندگان قرعه‌کشی + فیلم

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبر: 444970
مشکل تکمیل ثبت‌نام برندگان قرعه‌کشی + فیلم

حدود سه سال است که بازار خودرو ایران دستخوش آشوب شده و هر چند وقت یکبار شاهد تلاطم قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم. خودروسازان نیز که با مشکلات ناشی از تحریم و قطع همکاری شرکای بین‌المللی دست به گریبان هستند، توانایی تولید خودرو به اندازه کافی و پاسخگویی نیاز بازار را ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خودروبانک، افت ارزش پول ملی نیز مزید بر علت شد تا شاهد افزایش تقاضا برای خرید خودرو باشیم. بنابراین اکنون تقاضای خودرو بیشتر از هر زمان دیگری است و خودروسازان نیز تلاش دارند این تقاضای افسارگسیخته را کنترل کنند. آخرین راهکار آن‌ها نیز پیش فروش فوق العاده خودرو و فروش با استفاده از قرعه کشی بوده است.
با این وجود مشکلات زیرساختی خودروسازان همچنان پابرجا هستند و دردسرهای تازه‌ای را برای برندگان قرعه کشی درست کرده‌اند. برای مثال برخی از افرادی که اخیرا در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو و سایپا برنده‌ شده‌اند، گزارشاتی را در خصوص عدم کارکرد درست وب‌سایت ایران خودرو منتشر کرده‌اند.
به بیان یکی از این افراد، پس از آن که فرد برنده مرحله واریز پیش پرداخت که حدود 50 میلیون تومان بود را انجام داده اما موفق نشده به مراحل ادامه ورود پیدا کند. بنابراین وی قادر نبوده تا نمایندگی مورد نظر برای تحویل خودرو را انتخاب نماید.
افرادی که دچار این مشکل می‌شوند برای پیگیری به دفتر مرکزی ایران خودرو متوسل می‌شوند که با پاسخ‌های چندگانه و متناقض کارشناسان این شرکت مواجه می‌شوند. نمایندگی‌ها نیز توانایی رفع مشکلات را ندارند و تنها به ثبت نام کنندگان اعلام می‌کنند که افراد مشابهی با چنین مشکلی مشاهده شده‌اند.
به نظر می‌رسد به همین دلیل است که ایران خودرو مدت زمان پرداخت وجه برای افرادی که در قرعه کشی خودرو برنده شده‌اند را تمدید کرده است. امروز صبح معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از تمدید زمان تکمیل وجه منتخبان در طرح فروش فوق العاده به مدت ۲۴ ساعت تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه خبر داد. این مساله در کنار برخی محدودیت‌های تراکنش مالی، موجب آزار شدید برندگان قرعه کشی فروش خودرو شده است. در ادامه می‌توانید گزارش صداوسیما که به این مساله پرداخته را مشاهده نمائید: