۰ نفر

زمان پیش فروش بعدی خودروسازان اعلام شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸
کد خبر: 443524
زمان پیش فروش بعدی خودروسازان اعلام شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت‌نام ۲۵هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه ۷۵هزار خودروی دیگر در طرح پیش‌فروش ۱۸خردادماه خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عباس تابش با بیان اینکه طرح پیش‌فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارایه شده است و مشابهی در دنیا ندارد، گفت: هر طرحی الزاماً نباید مشابهی در دنیا داشته باشد و بگذاریم در برخی موارد نیز دنیا از مشابه ایرانی استفاده کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که در طرح پیش‌فروش خودرو آیا نقاط ضعف و قوت طرح، بررسی شده است یا خیر، ابراز کرد: در این طرح همه جوانب کار سنجیده شده است و ما با آمادگی کامل به استقبال اجرای این طرح می‌رویم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگر صحبت‌هایش که به نحوه قیمت‌گذاری‌ها اختصاص داشت، گفت: شورای رقابت به‌عنوان مسئول این کار، یک سری قیمت‌ها را اعلام کرده است و به‌زودی برای برخی خودروهای کم‌تیراژ نیز قیمت‌گذاری خواهد کرد و خودروساز نیز طبق این دستور، موظف به فروش خودرو است.

تابش تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز به‌عنوان مدافع حقوق مصرف‌کننده رصد و نظارت بر این قیمت‌ها را انجام خواهد داد.

وی با ابراز اینکه قیمت تمام‌شده هر کالا بسته به متغیرها و شاخص‌های خاص خود تعیین می‌شود، اضافه کرد: شورای رقابت نیز قیمت خودرو‌ها را بر اساس این متغیرها و بر اساس نرخ تورم حساب می‌کند و سازمان حمایت نیز به‌عنوان مرجع رسیدگی به شکایات، این آنالیز قیمتی را دریافت کرده است تا کار رصد و پایش را به‌عنوان عضو کمیته خودرو و عضو ستاد تنظیم بازار بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ادامه داد: در خصوص خودروهای بدون پلاک کف بازار سیاستهای ما ابلاغ شده است و با پلیس راهور نیروی انتظامی و دادستانی، تعزیرات و... هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام شده است.

تابش تصریح کرد: در این راستا نگهداری خودروی صفرکیلومتر و بدون پلاک عملاً بیش از 3 ماه مقدور و ممکن نیست و این خودروها باید در بازار عرضه شوند.

وی ادامه داد: از طرفی نقل و انتقال وکالتی خودرو ممنوع اعلام شد و سه ماه بیشتر یک خودرو نمی‌تواند به‌صورت صفرکیلومتر باقی بماند.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت‌نام 25 هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه 75 هزار خودروی دیگر در طرح پیش‌فروش 18 خردادماه خواهیم داشت و سه بار تا پایان سال نیز این طرح‌ها تکرار می‌شوند و امیدواریم با عرضه بموقع و به‌اندازه کافی، افزایش تولید و سیاستهای مدیریت بازار و تعیین قیمت توسط شورای رقابت به تعدیل بازار کمک کنیم.