۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

قیمت خودرو وارد مدار نز‌ولی شد/ بالاترین قیمت معامله پراید؟

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 439363
قیمت خودرو وارد مدار نز‌ولی شد/ بالاترین قیمت معامله پراید؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو بیان کرد: قیمت خودرو که طی دو هفته اخیر به شدت افزایشی شده بود، در روزهای پایانی هفته گذشته افت چشمگیری داشت به طوریکه پراید حدود ۲۰میلیون تومان ارزان شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ اگرچه خودرو در روزهای پایانی سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا طبق روال سال‌های قبل فرصتی برای افزایش قیمت پیدا نکرد، اما بعد از اتمام زمان تعطیلی نمایشگاه‌ها و آغاز به کار رسمی این بازار در اواخر فروردین ماه این خواب یکماهه کاملا جبران شد.

البته در این مدت عوامل زیادی از جمله رشد نرخ ارز، کاهش میزان عرضه خودروسازان، افزایش دلال‌بازی و از همه مهم‌تر بحث اعلام قیمت‌‌های جدید خودرو و تعلل نهاد‌های تصمیم‌گیرنده در تعیین تکلیف این موضوع، دست به دست هم داد تا قیمت خودرو روز به روز غیرقابل کنترل‌ و بی‌حساب کتاب‌تر شود؛ این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که قیمت پراید به عنوان ارزان‌ترین خودروی کشور در چشم بر هم زدنی با بیش از ۳۰میلیون افزایش به ۹۰میلیون تومان رسید.

حالا طی چند روز گذشته با برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار با موضوع تعیین قیمت خودرو و اعلام روش جدید قیمت‌گذاری، قیمت‌ها در بازار تغییر مسیر داده و وارد مدار کاهشی شده است، به طوریکه به گفته سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت پراید بعد از این جلسه ۲۰میلیون تومان ارزان شد.

این فعال بازار خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌و‌هوای این روز‌های بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در باز خودرو روبه کاهش است اما به طور کل نوسان قیمت طی دو هفته اخیر، به ویژه کاهش چشمگیری که در سه روز گذشته تجربه کرده در این بازار بی‌سابقه بوده است.

موتمنی ادامه‌ داد: البته قیمت‌های اعلام شده در فضای مجازی جنبه واقعی نداشته و هیچ معامله‌ای با آن قیمت‌ها انجام نشده است؛ به طور مثال قیمت پراید در همین شبکه‌ها تا نزدیک ۱۰۰میلیون تومان هم اعلام شده بود اما بالاترین قیمتی که این خودرو معامله شده ۷۳میلیون تومان بوده است. 

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افزایش تعداد فروشنده‌های خودرو خبر داد و گفت: با شروع کاهش قیمت خودرو و برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار، بسیاری از افراد اقدام به عرضه و فروش خودرو‌های خود که در این بین تعداد خودرو‌های صفر کیلومتر هم کم نیست، کرده‌اند.

موتمنی در پایان تاکید کرد: اگر در روز‌های آینده میزان عرضه خودروسازان افزایش یابد به طوریکه بین حجم تقاضا و عرضه تعادل ایجاد شود، قیمت خودرو ارزان‌تر خواهد شد.