۰ نفر

محبی‌نیا: افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بازار بورس است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 438108
محبی‌نیا: افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بازار بورس است

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت خودرو را واکنش دلالان به رونق بازار بورس دانست و نسبت به افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جهانبخش محبی‌ نیا ، اظهار کرد: متاسفانه ما چرخه معیوبی را در اقتصاد کشور شاهد هستیم که به شکل ناگهانی با یک افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها مواجه می‌شویم و بعد در فاصله زمانی یک تا دو ماه این افزایش قیمت به سایر کالاها و خدمات نیز تسری می‌یابد؛ این افزایش قیمت بی‌دلیل عادت اقتصاد ماست و این بار هم از بازار خودرو شروع شده است.

وی افزود: براساس الگوی پیشین یک و نیم ماه بعد از افزایش قیمت خودرو، قیمت سایر اقلام مثل روغن، برنج، گندم و حتی مهر نماز هم از این افزایش قیمت‌ها تأثیر می‌گیرد و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که مردم با بیکاری، بحران کرونا و هزار و یک بدبختی مواجه هستند اما متاسفانه مسئولان اقتصادی ما حوصله مطالعه دقیق رفتار بنگاه‌های خرد را ندارند و در حوزه کلان، غرق شاخص‌ها می‌شوند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه بدون شک دسیسه‌ای پشت افزایش قیمت خودرو است، یادآور شد: دلالانی هستند که به این روش حسادت خود را نسبت به رونق بورس نشان می دهند، در واقع افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بورس و پارو کردن نقدینگی است.

محبی‌ نیا در پایان تاکید کرد: دولت باید حواسش باشد دلالانی که فرمان حرکت بازار در دستشان است این موفقیت نسبی در بازار بورس را به هم نریزند. انتظار داریم دولت با هوشیاری در یک و نیم سال آخر فعالیت خود اجازه بازیهای سیاسی در این عرصه را ندهد.