۰ نفر

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

امکان تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودرو/ افزایش قیمت خواهیم داشت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 437852
امکان تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودرو/ افزایش قیمت خواهیم داشت

به گفته یک منبع آگاه، با توجه به افزایش تنش در بازار خودرو امکان تغییر نحوه قیمت‌گذاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه فعلا فرمولی برای قیمت‌گذاری خودرو قطعی نشده اظهار کرد: باتوجه به افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار و دستور رییس جمهور مبنی بر کنترل قیمت‌ها، مجددا فرمول‌های قیمت‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته تا قیمت نهایی به نحوی تعیین شود که بازار متشنج نشود.

او خاطرنشان کرد: موضوع قیمت‌گذاری خودرو همچنان قطعی نشده و نیاز به بررسی بیشتری دارد؛ فرمول ارائه شده توسط شورای رقابت همه جوانب را در نظر می‌گیرد و صرفا به قیمت تمام شده توجه ندارد درحالیکه روش مورد نظر سازمان حمایت متمرکز بر قیمت نهایی محصول است.

این منبع آگاه تاکید کرد: اگرچه افزایش قیمت خودرو در این شرایط آرامش بازار را بیشتر برهم خواهد زد اما به طور حتم این کار انجام می‌شود چراکه ادامه سیاست قیمت‌گذاری صرفا منجر به نابودی دو صنعت مهم خودرو و قطعه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بازار خودرو این روزها بیش از قبل ملتهب شده و قیمت‌ها غیرقابل کنترل درحال افزایش است، این درحالیست که هنوز روشی برای قیمت‌گذاری خودرو اعلام نشده و همین تعلل در تصمیم‌گیری بر رشد قیمت‌ها دامن زده به طوریکه قیمت پراید طی چند روز از ۶۰میلیون به ۹۰میلیون تومان صعود کرده است.

این وضعیت واکنش مسئولان را برانگیخت تا جاییکه روز گذشته رییس جمهور طی نامه‌ای به وزیر صنعت دستور داد که هرچه سریع‌تر بازار خودرو کنترل شود؛ ضمن اینکه رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز با انتقاد از وضعیت فعلی اظهار کرد که با تاکید و پیگیری مکرر سازمان بازرسی و دستور وزیر صمت، شورای رقابت ظرف هفته آتی فرمول قیمت گذاری خودرو را ارائه می‌دهد.