۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشوق‌های جدید چین برای خرید خودروهای برقی و هیبریدی

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
کد خبر: 434195
مشوق‌های جدید چین برای خرید خودروهای برقی و هیبریدی

چین تغییراتی را برای خرید مشوق‌های اتومبیل‌های برقی و هیبریدی اعلام کرد به صورت محلی از این مشوق‌ها در وسایل نقلیه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مشوق‌ها به مدت دو سال تا پایان سال 2022 ادامه می‌یابد.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ به گزارش رویترز بر اساس این سیاست، مالیات‌های مرتبط در این باره تا سال 2022 کاهش می‌یابد و این کاهش از سال‌جاری و از کاهش 10 درصدی آغاز شده است.

این گزارش می‌افزاید، بازار سرمایه BMO خاطرنشان می‌کند که اکنون انگیزه‌ای برای خریداران وجود دارد تا خرید خود را پیش ببرند و از بازار لیتیوم و کبالت حمایت کنند.

 چین به صورت جدی به دنبال پشتیبانی از بازار خودروهای برقی است اما به گونه‌ای که برای کاهش آلودگی با برنامه‌های دولتی هماهنگ باشد. اگراین اقدامات جدید ناکارآمد تلقی شود، چین بار دیگر در این سیاست‌ها تجدید نظر خواهد کرد.

در ادامه گزارش آمده است، جدا از افزایش حمایت‌های دولتی به خاطر ویروس کرونا، ممکن است بازار وسایل نقلیه را به روش‌های دیگر رونق ببخشد. تحقیقات BMO نشان می‌دهد که زندگی چینی‌ها در شهرها به دلیل رفت و آمدهای روزانه با اتومبیل در بزرگ‌راه‌های سراسری، ترافیک را در این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش داده است. در مقابل، حجم مسافران مترو در شانگهای و پکن به نصف کاهش یافته است.

براساس این گزارش، نکته مثبت دیگر در مورد قیمت‌های کبالت و نیکل، قوانینی است که از سوی وزارت دارایی برای افزایش الزامات مربوط به محدوده رانندگی و میزان انرژی مورد استفاده در وسایل نقلیه در استفاده از یارانه‌های سراسری دولتی اعلام شده است.

مقادیر دقیق‌تر دامنه باتری‌های دارایNCM (نیکل-کبالت-منگنز) یاNCA  ( نیکل-کبالت-آلومینیوم) از کاتدهای LFP (لیتیوم-آهن-فسفات) که ارزان قیمت‌تر‌هستند، بزرگتر و سنگین‌تر بوده و دامنه کمتری را پوشش می‌دهد.

در اقدامی‌غافلگیرانه، شرکت تسلا برای باتری‌های LFP خود برای سطح ورودی مدل 3s بیش از NCA تصمیم گرفت که برای واجد شرایط بودن دریافت یارانه فعلی، این خودروها باید حداقل 250 کیلومتر (155 مایل) سرعت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، خودروهای مسافری سبک مجهز به LFP در حال حاضر برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنند. این بدان معناست که هرگونه افزایش دراین محدوده ممکن است در نهایت منجر به تجدید نظر در سیاست‌های مرتبط با تسلا در این کشور شود.

مانع دیگر برای موفقیت تسلا در چین این است که یارانه‌ها فقط برای خودروهای مسافربری با هزینه کمتر از سیصدهزار یوان معادل 42 هزار و 376 دلار اعمال می‌شود. رویترز در این باره گزارش داد که مدل 3 در حال حاضر323 هزار و 800 یوان بدون یارانه، قیمت‌گذاری شده است.

 بازار خودروی چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، حدود 28٪ از خودروهای برقی که در سطح جهان فروخته می‌شود را به خود اختصاص داده است این رقم به ویژه به خاطر یارانه‌های دولتی تشویقی طرح تعویض خودروهای برقی با خودروهای بنزینی است.

چین هدفی برای خودروهای برقی تعیین کرده است که تا سال 2025 یک پنجم فروش کلی ماشین و کامیون را به خود اختصاص دهد. این درحالیست که سطح فعلی استفاده از این خودروها در حال حاضر کمتر از 5 درصد است.