۰ نفر

یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

افزایش قیمت خودرو ناشى از افت بهاى نفت/ چراغ بازار خودرو هنوز روشن نشده است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 433930
افزایش قیمت خودرو ناشى از افت بهاى نفت/ چراغ بازار خودرو هنوز روشن نشده است

یک کارشناس اقتصادى افزایش قیمت خودرو در روزهاى اخیر را ناشى از افت بهاى نفت و در پى آن رشد نرخ ارز دانست و گفت: بازار خودرو کماکان در رکود ناشى از کروناست و چراغ معاملات هنوز روشن نشده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ فربد زاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت این روز‌هاى بازار خودرو بیان کرد: بازار خودرو چند روزى است که به صورت رسمى آغاز به کار کرده اما از اسفندماه تا کنون با شیوع ویروس کرونا هیچ خرید و فروشى انجام نشده، درواقع مى‌توان گفت که هنوز رکود ناشی از کرونا در بازار خودرو پابرجاست.

او به افزایش قیمت خودرو و علت آن اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر قیمت خودرو متاثر از جهش نرخ ارز و افت بهاى نفت افزایش یافته که این موضوع هم بر کاهش دادوستدها و هم التهاب بازار دامن زده است؛ ضمن اینکه به نظر مى‌رسد اگر جهشى در معاملات هم رخ دهد موقتى بوده و ماندگارى چندانى نخواهد داشت.

به گفته زاوه، بر این اساس مى توان گفت چراغ بازار خودرو کماکان روشن نشده و پیش‌بینى مى شود که این وضعیت تا پایان تابستان به همین روال ادامه داشته باشد و شاهد انقباض بیشتر بازار باشیم.

این کارشناس خودرو درباره وضعیت تیراژ در سال٩٩ نیز اظهار کرد: طبق پیش‌بینى‌هایى که از سال گذشته شده، امسال رکود کشنده‌اى در انتظار بازار خودرو خواهد بود و به رغم اینکه خودروسازان اظهار کرده اند که امسال یک میلیون و ٢٠٠هزار خودرو تولید خواهند کرد اما به نظر نمى‌رسد که حجم تیراژ امسال به بیش از ٨٠٠هزار دستگاه برسد.

زاوه تصریح کرد: البته احتمال دارد خودروسازان امسال نیز از روش استقراض از بانک مرکزى، کمبود منابع مالى خود را جبران کنند که این روش مثل همیشه نتیجه‌ای جز تورم بیشتر نخواهد داشت.