۰ نفر

یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

تحقق شعار جهش تولید با ارتقای کیفیت خودروها/ افزایش دو برابرى زیان خودروسازان با ادامه قیمت‌گذاری دستوری

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبر: 431230
تحقق شعار جهش تولید با ارتقای کیفیت خودروها/ افزایش دو برابرى زیان خودروسازان با ادامه قیمت‌گذاری دستوری

یک کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: تحقق شعار جهش تولید صرفا به منظور افزایش تیراژ خودرو نیست بلکه امسال باید بر روى ارتقای کیفیت محصولات تمرکز کنیم.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ امیرحسین کاکایى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت تولید خودرو در سال٩٨ اظهار کرد: خوشبختانه به رغم افت تولید خودرو در اوایل سال گذشته، خودروسازان توانستند طى ماه‌هاى پایانى سال تیراژ خودرو را به میزان سال٩٧ برسانند که این موضوع در شرایط سخت تحریمى به معناى رونق تولید است.

کاکایى رونق تولید خودرو در سال٩٨ را نتیجه اقدامات مثبت خودروسازان و قطعه‌سازان دانست و گفت: نهضت ساخت داخل یکى از عوامل مهم تاثیرگذار بر رشد تولید خودرو در ماه‌هاى پایانى سال گذشته است؛ البته این میزان تولید مطلوب نیست اما نسبت به شرایط موجود، خودروسازان موفقیت خوبى کسب کردند.

کاکایى درباره چگونگى تحقق شعار امسال توسط خودروسازان توضیح داد: به عقیده من جهش تولید بیش از آنکه به معناى افزایش تیراژ باشد، به معناى ارتقای کیفیت محصولات است؛ به این منظور که اگر حجم تولید فعلى خودرو حفظ و تمرکز خودروسازان بر رشد کیفیت خودروها باشد، جهش تولید محقق خواهد شد.

این کارشناس خودرو تاکید کرد: البته یکى از اقدامات اساسى براى تحقق این شعار، اصلاح قیمت خودرو و حذف سیاست قیمت‌گذاری دستورى است؛ خودروسازان  طی سال گذشته در نتیجه این سیاست بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان کرده‌اند که اگر این روند در سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد، رقم زیان دو برابر خواهد شد.