۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تولید ١١ماهه ایران خودرو به بیش از ٣٥٧هزار دستگاه رسید/ افت ١٢.٥درصدى تولید و فروش در بهمن ماه

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸
کد خبر: 419815
تولید ١١ماهه ایران خودرو به بیش از ٣٥٧هزار دستگاه رسید/ افت ١٢.٥درصدى تولید و فروش در بهمن ماه

​مجموع تولیدات گروه صنعتى ایران خودرو در ١١ ماه امسال به بیش از ٣٥٧هزار دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١.٨درصد افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ بر اساس آمار منتشر شده در سامانه کدال، حجم تولیدات ایران خودرو از ابتداى سال تا بهمن ماه به ٣٥٧هزار و ٨٥٩ دستگاه و میزان فروش آن به ٣٧١هزار و ٨٦٥دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته به ترتیب ١.٨ و ١٣.٥درصد رشد کرده است.

در همین راستا، میزان تولیدات شرکت در بهمن ماه به ٤٥هزار و ٤٠٢ دستگاه و مقدار فروش آن به ٤٢هزار و ١٠٥دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مقدار تولید و فروش شرکت ١٢.٥درصد کاهش یافته است.

جزییات تولید و فروش ١١ ماهه ٩٨

بر اساس این آمار، از ابتداى امسال تا بهمن ماه مجموعا ٢٥٣هزار و ١٣٣دستگاه گروه پژو تولید، و ٢٦٣هزار و ٧٨٤دستگاه از این خودروها به فروش رفته است؛ در همین مدت میزان تولید و فروش گروه سمند نیز به ترتیب به ٤٨هزار و ٧٠٤ و ٤٨هزار و ٥٢دستگاه رسید.

همچنین میزان تولید سوزوکى ١٢٠ دستگاه و فروش آن ١٢٢دستگاه بوده است، ضمن اینکه در این مدت ٧٩٣٣دستگاه رانا تولید و ٦٨٥٠دستگاه از آن فروخته شده است.

به همین ترتیب، در ١١ ماهه امسال به میزان ٢٩هزار و ٥٢دستگاه خودروى دنا تولید و ٣٢هزار و ٥٧عدد از این خودرو فروخته شده است؛ همچنین میزان تولید و فروش خودروى تندر٩٠ این شرکت به ترتیب به ١٥٧٥ و ٢٠٢٣دستگاه رسید.

طى ١١ ماه گذشته ٦٥١٦دستگاه خودروهایما تولید و ٦٥١٩دستگاه فروخته شده، همچنین میزان تولید دانگ فنگ ٢٣٢٧ و فروش آن ٣٥٦٢دستگاه ثبت شده است.

بر این اساس، به میزان ٢٨٧٦دستگاه وانت و سایر محصولات جدید تولید شده و ٣٢٧٣ دستگاه از این خودروها فروخته شده است، ضمن اینکه حجم تولید و فروش پژو٢٠٠٨ در این مدت ٥٦٢٣ دستگاه بوده است.