۰ نفر

کمپانی جک پا به بازار کراس اوورهای لوکس ایران می‌گذارد؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 414690
کمپانی جک پا به بازار کراس اوورهای لوکس ایران می‌گذارد؟

آن طور که مشخص است، کمپانی جک برنامه دارد تا حضور خود در بازارهای صادراتی را با محصولات نوین و شبه لوکس خود تجربه کند. JAC با آغاز ۲۰۲۰ سعی کرده تا در غرب آسیا رقابتی بر سر جایگاه کراس اوور لوکس چینی با رقبای خود داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار؛ در حال حاضر نشان های تجاری چون گک (GAC)، هونگچی، بورگوارد، ام جی، سایک، بی وای دی، هایما، بایک، چانگان و… کراس اوورهای مختلفی را به بازار خاورمیانه فرستاده اند که با توجه به سطح امکانات و ویژگی فنی، در جایگاه خودروهای نیمه لوکس و یا کراس اوور لوکس چینی قرار می گیرند. چینی ها با معرفی خودروهای پرآپشن در رده های قیمتی مختلف سعی دارند تا به جای رقابت در بحث اعتبار برند با خودروسازان کره ای، آمریکایی، ژاپنی، اروپایی و…، ارزش افزوده بیشتری را با قیمت کمتر به مشتریانشان ارائه دهند. در حال حاضر نشان های چینی بازار کشورهای عربی، کراس اوورهای نیمه لوکس و لوکس را به بازار این کشورها معرفی کرده اند که قیمتی کمتر از ۹۵ هزار درهم را دارند و حتی می توان برخی از این خودروهای چینی را با بهایی کمتر از ۷۰ هزار درهم خریداری کرد. فروش اقساطی بدون بهره، خدمات ویژه فروش و پس از فروش، سفارشی سازی و… از جمله راهکارهای بازاریابی نشان های چینی در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه است.

در کنار نگاهی مختصر به بازار کلی خاورمیانه وقتی به بازار خودروی ایران در چند ماه گذشته دقت می کنیم، متوجه فعالیت محدود برخی نشان های چینی برای عرضه محصولات جدید می شویم. با وجود اینکه تحریم ها سرعت رشد چینی ها را در ایران کاهش داده و حتی برخی از خطوط تولید آن ها را به مرز صفر نزدیک کرده است، اما می بینیم که در محافل خودرویی بحث هایی بر سر حضور کراس اوورهای لوکس چینی در بازار کشور مطرح شده است.

کوپا T210 فیس لیفت، هونگچی HS5، چری تیگو ۸، چری اکسید TX و… جز محصولاتی هستند که این روزها برنامه عرضه آن ها با تیراژ به نسبت بالا، توسط برخی خودروسازان پیگیری می شود. حال در این میان احتمال آن وجود دارد که نشان تجاری جک (JAC) و کرمان موتور برای رقابت با سایر خودروسازان خصوصی قدم در بازار کراس اوورهای لوکس چینی بگذارند و بالاخره جک اس ۷ (JAC S7) را به خط تولید خود بیاورند. در سال جاری بارها شاهد بودیم که تصاویر مختلفی از مراحل تست های فنی جک S7 با پلاک گذر موقت منتشر شد. در شرایط فعلی که همکاری این خودروساز چینی با کرمان موتور ادامه دارد، دور از ذهن نیست که S7 به عنوان لوکس ترین کراس اوور JAC به بازار ایران معرفی شود. در کنار این قضیه، نشان تجاری جک با آغاز ۲۰۲۰ برنامه به نسبت گسترده ای را برای عرضه S7 در بازار خاورمیانه راه انداخته است. با مراجعه به وبسایت رسمی JAC امارات و یا کشورهای دیگر این منطقه، متوجه می شوید که معرفی های اختصاصی کراس اوور S7 برای هر منطقه در حال انجام است و فروش این شبه شاسی بلند تک دیفرانسیل نیز با قیمتی در بازه ۷۹ تا ۸۵ هزار درهم (UAE) آغاز گردیده است.

   JAC-S7-3

JAC-S7-2

JAC-S7-1

آن طور که مشخص است، جک S7 با پیشرانه دو لیتری توربو GDI پا به بازار خاورمیانه گذاشته و فعلا خبری از عرضه این کراس اوور تک دیفرانسیل در نمونه ۱٫۵ لیتری توربو نیست. نمونه دو لیتری توربوی این کراس اوور چینی، ۱۸۹ تا ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن در اختیار راننده می گذارد و جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز مانند مدل ضعیفتر قدرت را به چرخ های جلو می رساند. جک S7 دو لیتری توربو می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۹٫۸ ثانیه ثبت نماید. توجه داشته باشید که اگر کرمان موتور جک S7 را در فولترین مدل به بازار ایران بیاورد، می تواند به خاطر مشخصات این خودرو فروش به نسبت بهتری را در مقابل رقبا داشته باشد. زیرا S7 این نشان چینی تا حدی از رقبای هم رده ی خود در نمونه ی فول آپشن تکمیلتر است.

JAC-S7-6

 JAC-S7-5

JAC-S7-4

سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، ۷ صندلی (در برخی بازارها ۵ صندلی)، سیستم تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، درب صندوق برقی، سقف پانارومیک، فرمان کمکی برقی، نمایشگر بزرگ، پشت آمپر تمام TFT با قابلیت شخصی سازی، قطب نمای دیجیتال، آینه ی حساس به نور، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های جلوی برقی، حافظه تنظیمات راننده، استارت دکمه ای، کروزکنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، تریم داخلی چرم و برخی امکانات دیگر میان جک اس ۷ (JAC S7) و رقبای آن ثابت است.

اما آنچه که جک S7 را نسبت به بسیاری از خودروهای هم قیمت متمایز می کند، سطح امکانات کمکی راننده ی آن است. این خودرو به هدآپ مجهز است و بر روی آن علاوه بر اطلاعات سرعت، قابلیت فعال کردن مسیریاب هم وجود دارد. رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک در هنگام پارک، کروزکنترل هوشمند، سامانه هوشمند پارک و خروج از پارک خودرو، استارت استاپ اتوماتیک، حرکت در سراشیبی و برخی امکانات دیگر باعث می شود تا جک S7 در بحث ایمنی و اطمینان رانندگی در سطحی بالاتر از رقبای چینی دیگر قرار بگیرد. اما همچنان شاهد هستیم که حتی کراس اوورهای لوکس چینی قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ را ندارند و تنها می توانند در قالب یک شاسی بلند قدرت را به چرخ های جلو برسانند.

JAC-S7-15

JAC-S7-14

JAC-S7-13

JAC-S7-12

JAC-S7-11

JAC-S7-10

JAC-S7-9

JAC-S7-8

    JAC-S7-7

    چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟

6

8

11

9

8

12

13

14

15

16

17

1

 2