۰ نفر

فوت و فن خرید موتورسیکلت

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 409637
فوت و فن خرید موتورسیکلت

اگر ازجمله افرادی هستید که به‌دلیل نوع شغل یا ناتوانی بودجه خانوارتان برای خرید خودرو حتی از نوع دست دوم آن با توجه به افزایش قیمت‌ها یا مصرف سوخت اندک، هزینه‌های پایین نگهداری و چابکی در ترافیک‌، ناگزیر به خرید و استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله نقلیه ارزان قیمت‌تر نسبت به‌خودرو هستید در خرید آن باید به برخی نکات توجه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گرچه در ظاهر همه موتورسیکلت‌ها کارکردی یکسان دارند، اما باید توجه کنید که هر موتورسیکلت کارایی خاص خود را دارد ، مثلا انتخاب موتورسیکلت برای شغل پیک موتوری با نوع مناسب برای پیمایش‌طولانی متفاوت است. در دنیای موتورسیکلت‌ها نیز مباحث فنی مانند حجم پیشرانه، قدرت و ظاهر اهمیت دارد.

 برای خرید موتورسیکلت حتی توجه به اضافه وزن یا داشتن سرنشین دائم و یا حجم باک متناسب با میزان پیمایش نیز اهمیت دارد. شاید برخی موتورسیکلت‌های جدید رنگ و لعاب خاص داشته باشند اما از نظر فنی حتی سیستم ترمز نیز با مشکلات اساسی مواجه باشند، با این روند خرید یک محصول باکیفیت در درازمدت برای شما آسایش بیشتری را به همراه می‌آورد.

 نکته حائز اهمیت دیگر اینکه در بازار، مدل‌های رنگارنگ، بزرگ و کوچکی را می‌بینید که قیمت‌های ارزان و گاه بسیار بالا دارند. حتی برخی مواقع واسطه‌ها برای فروش موتورسیکلت پیشنهادهای اغواکننده‌ای مانند پرداخت اقساطی از طریق چک و سفته نیز می‌دهند که مشکلات خاص خود را دارد. بنابراین درگیر احساسات نشوید و با بودجه‌ای که دارید، موتورسیکلتی مناسب انتخاب کنید.

  هنگام خرید موتورسیکلت حتما از فروشنده برگ گارانتی با مهر و امضای معتبر و فاکتور رسمی بخواهید. بازار موتورسیکلت مملو از برندهای عجیب و غریب و نامعتبر است. موتورسیکلت ارزان، به اندازه قیمت پایین خود کیفیت پایینی نیز دارد. همچنین اگر بنا به دلایلی نیاز به فروش موتور خود داشتید، مدل‌های بی‌نام و نشان اغلب بازار دست‌دوم خوبی ندارند.

   از نظر قیمت نیز نرخ موتورسیکلت‌ها از 10میلیون تومان برای ایران‌دوچرخ مدل XY150، آپاچی150حدود 13میلیون تومان، بنلی سیتا 125حدود 22میلیون تومان تا سوزوکی اینازوما 250 حدود 80میلیون تومان و وسپا جی‌تی‌اس250 حدود 120میلیون تومان و قیمت‌های بالاتر می‌رسد.