۰ نفر

جزییات تولید آذر ۹۸ ایران خودرو، سایپا و پارس

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 406009
جزییات تولید آذر ۹۸ ایران خودرو، سایپا و پارس

به تازگی در سامانه «کدال» آمار تولید خودروسازان کشور در آذر ۹۸ منتشر شده است. بر اساس اطلاعات موجود ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو نسبت به آبان ۹۸، در ماه گذشته رشد تولید قابل توجهی را تجربه کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، با وجود رشد تولید ثبت شده خودروهایی چون سوزوکی گرندویتارا، خانواده برلیانس، خانواده رنو پارس خودرو و سایپا آریو از مدار تولید در آذر ۹۸ حضور نداشته اند. از سویی با توجه به آمار تولید پارس خودرو مشخص است که ساینا هم در کنار کوییک و پراید به خط تولید این شرکت آمده و به احتمال زیاد در آینده نزدیک، نمونه متفاوتی از این سدان اقتصادی توسط پارس خودرو به بازار عرضه می شود.

از سویی با وجود اینکه از اواخر مرداد ۹۸ تولید کیا سراتو در سایپا به پایان راه خود رسیده بود، اما شاهد هستیم که در ماه گذشته ۴۰ دستگاه از این سدان کره ای در ایران مونتاژ شده است. همچنین چانگان CS35 هم با افت تولید نسبت به ماه های قبل در سایپا کاشان مواجه شده و تنها ۱۰۷ دستگاه از این کراس اوور چینی در این گروه خودروسازی مونتاژ شده است.

دانگ فنگ H30 کراس هم که ماه ها از خط تولید ایران خودرو دور بوده است، در آذر ماه ۹۸ به صورت بسیار محدود به خط تولید این شرکت بازگشته و با تیراژ ۸ دستگاه در فهرست تولید ایران خودرو قرار دارد. همچنین ۶۳ دستگاه رنو تندر ۹۰ هم توسط ایران خودرو در ماه قبل تولید شده است و این نشان می دهد که همچنان بسته های CKD و قطعات منفصله رنو تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس به صورت محدود در ایران خودرو باقی مانده است.

آمار تولید سایپا